Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Någon som testat Finnlines Malmö-Travemünde?
3216 besök totalt
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Trådstartare

Tjo!

Är sugen på att fira påsken i Nürburg och tänkte om man skulle provat att ta finnlines nattfärja till travemünde, enligt mina "kalkyleringar" så spar jag in ca 30mil körning enkel väg på detta val. Och vad det gäller kostnader för båt med hytt vs bro/båt är det runt 300kr dyrare för båten med hytt. Det verkar helt enkelt vara ett vettigt val. Är det någon här som testat denna rutt och kan uttala sig om det är hit eller shit? Står bilarna bra på färjan etc?

Mvh Martin

Strandbaden
Här sen Jul 2012

Min far jobbade som kapten på dom båtarna i 25 år.

Bilarna står bra, boende funkis och mat funkis. Glöm inte att kolla fliken erbjudanden när du bokar.

/Blixten

2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag tog den färjan när jag åkte till ringen 2011.

Jag håller med föregående inlägg, inget speciellt att anmärka på utan det fungerade bra. Typisk truckersfärja med utbud därefter, men prio är ju att få lite mat och sedan sova... Jag tror jag kom fram till ringen kl 13-14.

Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Låter kanon detta, skall testas nästa resa. Ska bli skönt att slippa ha 96mil i ryggen utan "bara" 60 när man väl är nere .

Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Twinsturbo skrev:
Låter kanon detta, skall testas nästa resa. Ska bli skönt att slippa ha 96mil i ryggen utan "bara" 60 när man väl är nere .

Inte många vägbyten heller förrän motorvägen tar slut...
Själv har jag alltid åkt Trelleborg-Travemunde när jag ska uti Europa.Är nog ungefär Dsamma standard. Truckers färjor det också.

Trevlig resa!

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Platon
Kullavik
Här sen Jan 2009

Har åkt denna rutt flera gånger. Inte så många bilar, checkar in kl21, tar lite mat och är framme kl07. Avlastningen går snabbt och smidigt, färjan är relativt liten.

Från Kullavik innebär detta 27+60 mil, istället för 115 mil över Puttgarden. Nobrainer.

Member of Bongard Sponsors
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Nu är jag helt övertygad om denna rutt Nu ska bara datumen spikas också. Tänkte köra hela vägen hem så man slipper att ha en båt att passa på vägen hem utan tar det som det kommer

3216 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande