Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (23296 totalt) |
_________________ ![]() |
||||
Fyllt på med några till
![]() Fint att man kan gå tillbaka och uppdatera! Då blir det lättare att skriva in tider och i efterhand lägga till filmer m.m _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
|
||||
Borde inte vikten vara med förare och bränsle. Min bil kan omöjligt ta sig runt banan utan dessa två options
![]() |
||||
Re:
Jooo.... ja... jag känner mig fortfarande kluven till vilken variant som är mest rätt. Halvtank och aktuell förare är ju en variant. Eller halv tank och enhetsförarvikt (vad den nu kan vara?). Eller tjänstevikt enligt regbeviset men den kan vara lite fel beroende på utrustingsnivå har jag hört? Jag kan definitivt tänka mig det istället om majoriteten tycker det är mer rätt. Ska vi göra en omröstningstråd eller kan ni indikera vad ni alla tycker här i tråden? PS: Sen har du ju en bil där förarens vikt får ett speciellt stort genomslag på totalvikten liksom ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag väger endast min bil med bränsle och mig själv med förarutstyrsel. Tror de flesta gör så. Vikt/effekt förhållandet blir en aning mer missvisande på lättare bilar om inte föraren och bränslet är med.
Men allt beror givetvis på vad man vill se och visa med listan. |
||||
Re:
Exakt ![]() ![]() |
||||
Re:
De dyker upp i de två högraste kolumnerna om de finns inlagda. Eller klicka i "öppna"-kolumnen och välj sedan på sidan som dyker upp.
Mmm... ska vi byta så borde vi göra det nu och inte senare. Är det inga fler som har åsikt? _________________ ![]() |
||||
Ok nu syns symbolen men länken funkar inte ? På Mac/Safari
Ang vikt - Hur tänker du på att köra vikt utan förare och bensin ? Vad ville du få fram ? Jag tycker bilens vilk vid tillfället är det intressanta inte gissa mig till vad den vägde om det var en liten gubbe/gumma som körde den ![]() Tack Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Är det inte den där med massa långa tråkiga raksträckor? ![]() (surt sa räven kanske ;-) den lär jag ju aldrig få köra *snyft*) _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (23296 totalt) |