| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på person/verksta för finmek, cnc/svarvjobb VÄSTMANLAND
|
2405 besök totalt |
|
Hej! Jag står snart helt stilla med mitt bilprojekt pga. att den finmekaniska verkstaden som hade tagit på sig att fixa kastet på mina bromsar samt tillverka en axelförlängning av växellådskåpan aldrig får tid att utföra jobbet. Jag behöver alltså tips på en person eller finmekanisk verkstad som är villig att göra jobb åt en privatperson som BETALAR för jobben som utförs, dvs. dom ska inte behöva jobba mot fikabröd eller liknande som säkert vissa personer förväntar sig. Jobben jag vill ha utförda är: Första jobbet: Mäta kastet på bromsskivor tillsammans med hubbar/spindlar och åtgärda det. Fram max 0,05mm kast yttre delen av bromsskiva. (idag 0,20mm båda sidor) Bak max 0,08mm kast yttre delen av bromsskiva.(idag 0,40mm på enda sidan, andra är 0,04mm) Se bilder för bättre förståelse.
Andra jobbet: Skapa en axelförlängning till en växellådskåpa. Jag har kapat ner en växellåda som är till min motor för att bara använda mig av själva sprängkåpan. Denna skall det sedan monteras en strut i aluminium på(som måste tillverkas i en cncsvarv? Och troligen svetsas på plats) Och genom denna strut skall det monteras en lagerförsedd axeltapp(Måste tillverkas) komplett med splines i båda ändar och segersäkring som låsning för att den inte kan glida ur bakåt. www.alfa75racing.se/vxllada%20skiss.dwg www.alfa75racing.se/vxllada%20skiss-Model.pdf Om allt detta går bra så kan det även tillkomma ett jobb senare där jag kommer behöva hjälp med att anpassa en volvo 16V kardan mot denna växelkåpa's axel. Samt anpassning av längd på kardan. Tidsramen för jobbet är relativt lång. Till sommaren skulle jag vilja ha delarna klara. Dvs. Juni. _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||
|
Re:
Bilderna är gamla, och färgen är avlägsnad på den ena bakre hubben som kastar. samma kast iaf. Dom främre har sin plana yta inåt mot skivan. Där är det också primerfritt. _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||
|
Tyvärr inte koll på någon i dina trakter men annars om du kan skicka så ta kontakt med "Rolle Slitz" här på forumet
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||
|
Re:
Har mailat båda nu med information om vad som skall göras. Vi får hoppas någon nappar med vettig tidsram och pris. Tack på förhand!(Kollar med Rolle i sista hand, då jag gärna vill kunna åka och kolla på grejerna om frågor dyker upp) _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2405 besök totalt |