| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Vad är detta för bil?
|
2 besök senaste veckan (1608 totalt) |
|
Vad är detta för bil?
Hej! Jag hittade denna på en sida om Skoda Rapid. Bilden är från en Skoda-träff, men sedan stod det inte mer. Är det en Skoda, vilken modell är det då? Den är väldigt lik en Matra Bagheera, men ändå inte...
Edit: ändrat länken till rejsa istället så bilden funkar.... _________________ Göran Karlsson |
|
|
|
http://www.mujweb.cz/www/yellow.devi
Klipp och klistra så fungerar den. Verkar inte hänga med på direktlänkning. Har ingen aning om någonting angående bilen.
EDIT: Falk fick det att fungera!
_________________ /Anton Lillsund |
|
Det verkar som de har nåt skydd mot att man länkar från andra siter, men om man går in på deras site först funkar bilden...
eller nåt...
Är det så enkelt att det är en Bagheera med ombyggd front? Bagheera som det brukar se ut:
Edit: lite mer en fronten är ombyggt i så fall, ser jag nu. Men iallafall...
_________________ Göran Karlsson |
|
Hmmm... Om alla Bagheeror ser ut som den gka lade upp (d.v.s. Om det inte finns flera generationer) så är det inte en sådan. Dörrsidan är lägre i förhållande till fönstrets höjd på den okända kärran och bakre sidofönstret är helt annorlunda på den.
Jag lägger min röst på en kitcar byggd på Skoda 130 (Dock tydligt inspirerad av Bagheera!).
M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
|
Jag fick tag i killen som tagit bilden. Han sade såhär:
it's a design study (prototype) made from Skoda 110R I think ... it was made only few pieces, I think less then 5 it was used for racing Så var det... hyfsat unik sak med andra ord
_________________ Göran Karlsson |
![]() |
Bilder o videos
Vad är detta för bil?
|
2 besök senaste veckan (1608 totalt) |