Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 1.6 -91
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (27314 totalt)
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Sonett7 skrev:
Letar efter gummipluggar att täta diverse borrade hål i karossen från en tidigare skruvbur och troligt stereobygge - nån som har nåt bra tips? 8 och 10 mm är av högst intresse.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Karosseri/Ovrigt/Karosseriplugg-20-st-151960/

Tack! thumbs up

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
CC-båge

Har börjat monteringen av CC-bågen nu och kommer att passa på att montera stolarna i ordentligt för att optimera körställningen. Finns lite fastsvetsade plåtar efter tidigare montering av skyddsbåge som jag inte riktigt vet om jag måste ta bort eller om de kan sitta kvar...

Uppladdad med Rejsas Android-app.

MGB GT 1967
Citera
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005

Jobba på bara, jag ska försöka få mina förstärkningsplattor svetsade på söndag. Sen skickar jag nog bågen på lack!

Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Råkade visst köpa ett Megasquirt till bilen. Fick därmed en omprogrammerad original styrbox till en 1,6 över (steg 1)...

MGB GT 1967
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009

Vad ska du ha för den?

Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Premiärtur utan tak idag efter att ha ägt bilen över ett år... Monterade hardtop förra året och eftersom bågen jag hade då satt i vägen för fästena så blev det aldrig att taket togs av. Den båge jag monterar nu sitter ännu sämre till för originalfästena så jag har köpt andra från Jass Performance vilket gör att det nog kommer att bli ännu mer sällan som taket tas av.

Har förberett för svetsning av plattorna under bågen och hoppas kunna bränna dit dem under veckan.

Har även köpt en lambdasond att koppla till mitt MSPNP så ett uttag för den skall förhoppningsvis också kunna svetsat dit i samma veva som bågen. Blev en uppsättning BMW 15x7 fälgar med bättre ET så de inte sitter så djupt inne i hjulhusen som de lånade fälgarna gör - borde kunna dyka upp i veckan.

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Snart säsongstart

Fick däcken lagda på de 15x7 jag köpte här på Rejsa men det blev lite för brett för skärmkanterna i originalutförande så de fick masseras lite. Nu går det fritt för körning på vanlig väg men hur det blir på bana återstår att se. Färgen klarade inte riktigt behandlingen...

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
På bilen

En bild med hjulen monterade också.

Har grundmålat bågen och även monterat en uppsättning begagnade Yellow Stuff - verkar trevligare än "originalbelägg" i alla fall.

Allt som köpts till bilen har inte hunnits med att monteras och kan i vissa fall kanske bli liggande pga ändrade planer.

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Förra helgen klarades årets första trackday av. Var i början lite osäker på greppet i mina Nankang NS-2R eftersom jag tidigare körde på A048:or. Lite osäker bedömning i början vändes mot större och större förtroende - slutbetyget är klart godkänt för att vara ett budget banåkadäck.

Förra året körde jag på EBC's standardbelägg och var väldigt positiv till hur de klarade av bankörning utan att knorra, men till detta året hade jag slängt på en uppsättning begagnade EBC YellowStuff och var positivt överrraskad. Eftersom jag inte har ABS så kände jag mig fram försiktigt och märkte att jag kunde bromsa senare och hårdare än vad jag först trodde.

Bilen forstätter att ta emot mina tafatta försök att köra fort utan att knorra. thumbs up

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Mitt och bilens gemensamma äventyr blev kortare än jag först trodde och den är nu såld till en annan person här på Rejsa. thumbs up

MGB GT 1967
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 1.6 -91
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (27314 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande