Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (18217 totalt) |
som sagt har det inte blivit så mkt gjort utan all tid och energi har gått att smårenovera verkstaden som jag har bilen. tanken är att starta upp företaget som legat i dvala ganska länge och inrikta oss på plåt, bromsar och avgassystem
![]() vi vill helst jobba me rostskador på balkar och liknande, sånt som blev lagat på min bil tex ![]() inte fotat så mkt men här kommer en bild på en del av vad som gjordes ![]() ![]() bonus bild på en del som min far har gjort till en original speedster coupe där vi har kapat taket =) ![]() handgjort =) ![]() hitta dessa i gömmorna tänkte ha dem fram på skivor från e46 330, 25x325 mm. bara två kolv men bättre än dom som satt där iaf , kommer från alfa 75 tror jag ![]() börjar närma mig slutet av skrapandet från hell, snart bara främre hjulhus och kardantunnel kvar ![]() ![]() _________________ Emanuel ocaranza |
||
sömsvetsa?
sprutat rostomvandlare under bilen idag och imorgon ska det penslas hagmans 2-k epoxy... är det smart att sömsvetsa skarvar innan och isåfall vilka? vet att jag måste testa slicks och det ska slita en massa om jag har missförstått rätt.. _________________ Emanuel ocaranza |
||
va helt slut igår efter 12 h i garaget så slängde ut frågan här.. svarar mig själv efter lite googlande och lägger ner den tanken då det verkar mest va rallybilar som sysslar me sånt.. kommer bilder snart på hur fint det blev med epoxyn
![]() _________________ Emanuel ocaranza |
||
reality check
verkligheten är inge kul.. svårt att hinna me allt när man har många bollar i luften. lite progress iaf ![]() ![]() blev att jag spruta biltemas hammarlack ![]() ![]() tycker det blev hyfsat. ![]() skruvat ner framvagnsbalken, kört roterande borste och målat me svart hammarlack ![]() ![]() nästa move är att få upp bakvagnen och skaffa fram delar till framvagnen... checklista. 51mm fjäderben e46 styrväxel, fixat e46 bärarmar, fixat excentrisk bussning e46 nav adapterhylsa för navet, fixat 330 skivor bromsklossar droplinks vad sägs om receptet? _________________ Emanuel ocaranza |
||
De sägs ju att e46 styrväxel är de nya nu så bara testa
![]() SÅ JÄVLA GÖTT! ![]() _________________ Henrik Åkeson http://www.facebook.com/AkesonRacing Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net |
||
nä de är bara hålla tungan rätt i munnen och slipa tappen rund i bakkant
![]() _________________ Henrik Åkeson http://www.facebook.com/AkesonRacing Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net |
||
Hej, ser fint ut! Har en fråga om vilken olja du kör med i växellådan?
Åker 320-88 med standard 5vxl manuell Getrag 240 låda och är lite förvirrad över vad jag ska hälla i..... Förvirringen blir total när man kollar exempelvis på Castrols sida ![]() "ORANGE LAPP - text "ATF-OIL" - Castrol Transmax DEX III Multivehicle - Castrol ATF DEX II Multivehicle GRÖN LAPP - "SPECIAL OIL" - Castrol Transmax Z GUL LAPP - "MTF-LT-1" - Castrol Transmax Z GUL LAPP - "MTF-LT-2" - Castrol Syntrans B75W (ZF TE-ML 11) INGEN LAPP - Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (API GL-4+) - Castrol Manual EP 80W (API GL-4)" Bilen står 35mil från mej i garage och tänkte skicka efter alla oljor och ta med till bilen och har inte möjlighet att kika efter lappar, ska ju inte vara så jäkla svårt att kunna klura ut vad man ska ha.... Med vänlig hälsning, Frederik _________________ Frederik Svensson https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336 BMW 320IK-88 E30 sommarbil BMW 120i-09 E81 vardagsbil |
||
Re:
I väntan på TS svar så: INGEN LAPP - Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (API GL-4+) - Castrol Manual EP 80W (API GL-4)" Dessa bägge har jag kört, den undre mineral tidigare, den övre syntetiska kör jag med nu. _________________ Magnus Lidholm |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (18217 totalt) |