Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8428 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Med kundvagnen inne på Ica Nazi är det absolut obligatoriskt att hålla rätt spår. Den understyr lite, men det går att få till en snygg drift om man pressar den. Jag har riktigt bra tid genom grönsaksavdelningen, brödet och charken, men torrvarorna och pastan bemästrar jag inte riktigt ännu.
Efter att ha utbrustit: "And the judges slaps a weight penalty on Kristensson!! då fästmön lastade i ganska mycket mjölk i vagnen träffade jag förresten en annan entusiast! ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
Re:
Alla som är med mig i affärerna -"Vad gör du???"... -"Kör som man skall".... _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo c30 2,0d -08 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
Re:
![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
I lite större affärer finns ju dessutom kundkorgar som har förlängt skaft och hjul. Lastar man dom rätt kan man få till en del fina ställ mellan hyllorna också på ett kontrollerat sätt. Hjulen är fasta bak också så ibland kan man få till lite skrikande däck också
![]() _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
Tycker att Coop Forum i Häggvik har rätt okej chassisättning på sina La Sphera Logic 250.
![]() http://www.exactibutik.se/bilder/pro ![]() ![]() |
Re: !
tala bara om när !!! Jag satsar 100:- på vinst om jag kan närvara. _________________ Peter Johansson |
Re: !
Jag sitter i fiket på bottenvåningen med målflaggan ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
Underbar tråd, nu vet jag att jag inte är ensam med att vara helt j-vla miljöskadad
![]() Att framföra kundvagnar är lite som Andros Trophy (den franska isracingserien). Kul när man är uttråkad på affären men trist när man bara vill fort fram ![]() På jobbet sitter jag i en liten labyrint med en massa korridorer för att komma till kontoret. Ger lite go Macau-känsla när man ska fram snabbt, väljer tajtaste spåret och skrapar i axeln i väggarna ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
Re:
95+ kilo och hög tyngdpunkt ger avsevärda sidokrafter... oftast är det bättre att ta ut svängen och slå i curbsen i APEX ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
Re:
alltid uppställ på kundvagnen, målet är att aldrig ta upp sidokrafter med händer/armar. resulterar i att det går väldigt brett och resultatet blir att jag aldrig handlar i ruschen på fredagseftermiddagen, för senast resulterade det i en strike mellan gurkorna och tomaterna då jag kom på bredden in i tre andra kundvagnar. promenader utan fordon tas alltid den kortaste vägen, apex och racinglinje är bara nödvändigt när man får upp farten! då är det givetvis apex som gäller, varför anstränga sig i onödan om man kan spara energi och ändå komma fram så snabbt som möjligt? (måste vara skadad från HT2 där jag tävlat med vår opel, där vi ska klara 4h race på 80liter bränsle...)
visst är det irriterande när man får ett fordon med casterfladder redan vid fem km/h? _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
Att ta en tight linje när man är ute och går och "bromsa" sig in i matkön eller vid entren är ett måste.
Dessutom siktar jag alltid på att hinna in i roterande dörrar. Jag väntar inte på nästa lucka för att vara säker. Och att köra slalom på folktäta gågator är som ett gift. Man ska alltid först fram och fegar inte när man får "möte". ![]() Släppa in folk i luckor? Nej nej, inte jag inte. ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
Re:
"And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver." _________________ Martin Öberg ![]() |
Hmm, ja ett tag roade jag mig med att "optimera" trapphuset här på jobbet... Tyvärr får man ju möte av folk som inte förstår att man håller race-line och det blir lätt sura miner när man kommer farande.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
Jag har läst denna tråden sådär lite småskrattande tidigare, Igår var jag på Ikea, där man måste manövrera sin vagn genom hela jävla varuhuset i markerat spår.
Jag kom på mig själv med att ställa upp kundvagnen innan kurvorna för att efter med en hand låta den glida ut på ett fint ställ, Klarade mig ifrån elaka returer dock... Så ja, man e nog lite miljöskadad. Ps, de borde verkligen ha ett system med blåflagg. _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8428 totalt) |