| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Richard Göranssons avåkning på Nürburgring
|
2558 besök totalt |
|
Kan tänka mig att funktionärerna i svängen blev lite kissnödiga.
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
|
jaaaaaaaaamenvafaaaaaaaaaaaaaaan...! Ska man åka av så ska man göra det med stil!!!
I topp på stilpoäng 10 av 10
troligen i samma liga gällande kostnader misstänker jag... Hoppas den delen löser sig... MEN ingen kommer ihåg en fegis _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
|
Rätt bra vurpa det där, hans egna ord är att det vart lokalt regn där (ovanligt för ringen liksom
) och det var inga flaggor heller så han körde på sen var det blött..
Jag menar komma i dom farterna som dom gör på torrt på slicks sen råkar det vara blött, blir hyffsat halt då, personligen hade jag nog fått byta både kallingar, overall och stol
Känns som det vore en bedrift att inte kraschat då , aja ska bli spännande o se vad han kan göra i 24h sen.
_________________ Viktor Starkman |
|
Kan tycka att det är lite konstig/utsatt position att ha funktionärsposten på utsidan efter en sådan sväng.
Ser de inte utgången av andra kurvan om de står innan första kurvan? Tur att säkerheten var tillräcklig i detta fallet men vad kunde ha hänt om bilen hade kommit över barriären ordentligt och med högre fart? Nu var det ju bara bakdelen som var över och gick i staketet framför funktionärerna. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
![]() |
Bilder o videos
|
2558 besök totalt |