Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (18031 totalt) |
Har beställt PF 97 belägg till dej nu också Thord...kommer förbi dej när dom kommit till jobbet...tar någon vecka för dom var restade. Får väl åka på originalbelägg så länge..
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
har åkt på Zimmerman skivor (tror det stavas så) som jag har kryokylt 2 säsonger nu utan att dom slagit sej & dom har klarat av 1 omgång PF 97 belägg & en omgång PF01 belägg...men nu e dom slut.
Men vi tänkte prova orginal skivor nu en gång. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
|
||||||
Är det någon som bytt till kraftigare krängningshämmare på sin M3 E30 ?
Blev det någon förbättring ? Kan man få bilen att ligga "planare" i kurvor typ karusellen skulle man kunna åka fortare med bibehållet däckslitage. Den svängen äter ju däck, trots att jag körde försiktigt där. Vänster framdäck såg inte kul ut efter Lördagens utflykt, även vänster bak hade fått duktigt med stryk. Thord Röd M3 E30 _________________ Thord Johnsson |
||||||
Jonas Törnqvist skrev:
OT: Så man hittar dig här också och inte bara på jobbet Som sagt synd att man inte han få ihop kärran och dessutom jobbade.. Världen är inte stor nog för oss båda... När du fått ihop bilen ska jag köra runt dej i åttor på nästa banträff _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge |
||||||
Håller med Stefan, koner hör hemma i en konbana, inte på en racingbana. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Det verkar ju bara va dom som inte va där som inte tycker chikanen va en bra idé. Vi som va där gillade ju den. Även jag tyckte chikanen va en dum idé ända tills jag provat. Sen tyckte jag bara den va rolig. Och varför är det vi kör? Jag kör iallafall för att det är roligt. Och det va precis va det va.
|
||||||
Problemet med att köra rakan fullt ut är att man behöver låååånga och rediga doningar att dra loss en bil som hamnar i lecakulorna (oddsen att den hamnar långt ut samt djupt ner i lecakulorna är stor ) Så har man inte väldigt långa och kraftiga dragdoningar + lastbil eller traktor så är det bra och slippa stå med skägget i brevlådan och förlora massa massa körtid om någon missar lite och far ut i "sandlådan". Det finns massa andra ställen med lecakulor som man kan öva på att köra ut i där det är lättare att få loss bilar.
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Visst är det så. Och om dom som var där tyckte det var ok så visst Menar att man som arrangör SKALL har dom donigar som krävs berädda! Hyra A-torp, lång raka med kulor, tracka el bärgare berädd = inga längre avbrott.
Har man pga budgetbegränsningar valt bort trackan + laggt upp däckchikaner, skall man nog fundera på att bara hyra halva banan. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Nu får ni väl ändå ge er. Det är ju racing på hobbynivå vi håller på med, tycker det var/är bra att klubben tänker på dom körandes säkerhet och ser till att olycksrisken minnimeras. Det gick tillräckligt fort även med chikanen _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||||
Jag har kört på ACR med en "extra" chikan och jag blev bara irriterad på den, flytet i körningen försvann. Till slut körde en bil framför mig på en kon som flög på min bil och gjorde en inte alltför snygg repa på min ena sidokjol... > Därav min negativa inställning till koner på banor. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag hade också helst kört utan denna konchikan (jag gillar varken vandrande koner eller förstörande av banans flyt) men saknar man tillgång till ordentligt bärgningsfordon så fyller den en funktion eftersom bilarna gärna kommer långt ut i den aktuella grusfållan om de hamnar där. Står valet mellan konchikan eller korta slingan pga bärgningsbiten så väljer jag chikanen.
Men att sätta upp en chikan för att man misstror folks förmåga att köra, nej tack. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Eeeh...jag kan förstå att koner i ett kurvigt parti kan förstöra flytet i körningen men på en jäääättelång raksträcka så förstår jag inte vilket flyt ni talar om... Det är juh bara två extra vridningar på ratten och
det är väl det vi tycker om? Säg att vi kört hela rakan utan chikanen och 3-4 bilar dansat ut i lekakulorna, det har säkert tagit 15-20 minuter per avåkning att rödflagga alla bilar, få ut bärgare och dra loss det eventuella offret och sedan släppa på körningen igen. Ca en timmes körning hade alltså försvunnit och jag kör hellre än väntar i depån.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Sånt käbbel om en extra chikan...
Jag säger igen att med den mjuka chikanen som var uppsatt så förstörde den inte ett dugg och så undrar man ju som sagt vilket flyt det var som man tappade? Kanske det flyt som dragracingförare pratar om. Att dom som lagt 500 varv på banan inte känner igen sig kanske man kan förstå, men vad är det för fel med att testa något nytt? Nä, jag står helt på OSC:s sida! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag håller med nisse. Jag har kört många varv på anderstorp och jag tyckte det va kul med lite omväxling för en gångs skull.
|
||||||
Jag har bytt till kraftigare justerbara kränghämmare. Skillnaden är STOR och det går betydligt bättre i kurvorna dessutom är det lätt att justera bilens betende vid över/understyrning. Av alla modifieringar som jag gjort är det den som gett mest valuta för pengarna (har iof. inte fått på kamberplatterna från Samuel än ) Daniel _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
De kommer nog göra mycket också. Om inte annat så för däcksslitaget. Tillverkar Samuel de i en industriell skala? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Mjuk chikan? Den lär väl inte ta ner farten särskilt mycket? Det var väl ändå meningen med det hela? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
På ACR var chikanen i form av "grindöppning" och där gällde det bara att sikta rätt så höll man farten uppe, inte speciellt bra som sagt...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Eftersnack 2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna) | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (18031 totalt) |