| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Engströms Civic Type-R
|
2185 besök totalt |
|
Engströms Civic Type-R
I lilla Habo var i helgen Tomas Engström på besök med sin STCC-bil. Det var mycket trevligt att kunna diskutera diffbromsspärrverkan, castervinklar och körteknik med ett proffs. (Vår diskussion avbröts då & då av folk som ville veta vad den gjorde 0-100 på.... Men efter att han artigt svarat att han inte visste återvände han till att berätta hur de nya japanska bromsbeläggen fungerade (sänkte tydligen tempen med 100C på skivan? ) och vilken cambervinkel man har på vänsterfram på Falkenberg. Föv 5 grader)
Jag tog lite bilder:
Kylaren längst till höger, bärarmen i centrum och framdäcket till vänster.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
|
||
Ja, det var verkligen stor vinkel på krängaren... Intressant förresten att de kör med hålborrade skivor bak och slitsade fram... Någon speciell anledning till detta? Trodde att man hade alubärarmar i racing för att spara vikt, men det ser ju ut som om det sitter 'vanliga' stålarmar där?
|
||
Sätter inte reglementet stopp för det? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Så kan det ju vara... har inte någon koll på 'deras' reglemente
|
||
Är det inte så att bakbromsarna inte används så mycket (typ 15%) varför man är mera intresserad av så liten ofjädrad massa som möjlig än deras värmekapacitet ???? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
Elspeglar på en racerbil
Viktigt att kunna justera speglarna under race om konkurrenten råkar vara i döda vinkeln
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||
![]() |
Bilder o videos
Engströms Civic Type-R
|
2185 besök totalt |
