Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3946 besök totalt |
Längesedan man hängde här, men här är en färsk inspelning av en aktuell duell. Roligt att Peugeot äntligen tar i lite. Man skulle vilja att de tar i ännu mer nästa gång. Men det här är bra. RCZ-R är en riktigt rolig erfarenhet. Det enda jag saknade var R-däck, med gatdäck känner man sig som buse mot däcken. Skulle vara intressant att prova bilen med andra däck.
Och Boxstern, ja, den bara är där. Billigast i sortimentet, lite sedd över axeln av hardcore-Porsche-gänget. Men ändå så effektiv och snabb i sitt enklaste utförande. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Den är lite stötig som alla sportbilar kan vara på vanlig väg, men det är inget jag störs av. Man vet ju vad det är man åker i. Däckstjutet på slutet? Det var en Formel Renault som snurrade lite i chikanen. Bra timing av föraren!
_________________ Peter Sundfeldt |
||||
Lite lattjo är att jag (och antagligen flera?) fått för mig att Peggan varit mer en bil för glidare som vill synas och att den skulle vara relativt o-sportig körmässigt. Tänk vad fel det kan bli med marknadsföring
![]() _________________ ![]() |
||||
Utan framdiffen så blir det nog lite andra vinklar på smilbanden. |
||||
Vanliga RCZ är ju en hemorojdkälke. RCZ R ska vara betydligt mer hardcore, men jag förbehåller mig rätten att kalla den en (hutlöst dyr) kälke att frakta sin frisyr i tills jag provkört, även den. Precis som Audi TT. _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
Peggan - 4'an innan depåböjen, oj!
Porschen - 2'an i Mjölby, oj! ![]()
"R" var det ja, förstås. _________________ ![]() |
||||
RCZ-R har ju mer aggressiva hjulvinklar också. Det är så man vill ha det. Och det här med utväxlingarna är lite roliga att jämföra. Men visst, när och om de här två pressas längre tid mot varandra är Porschen säkert mest uthållig. Effektiv, som sagt.
Man får kalla RCZ-R vad man vill, men rätt behandlad och skodd går det ha vilken frisyr som helst i den. Det är till exempel många olika frisyrer som kör svårhårda Ferraris idag, om man säger. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
_________________ ![]() |
||||
Ok, ja, har ju någon så'n liggande i garaget. Ska kolla om den överhuvudtaget är användbar. Kommer fasen inte ens ihåg vad den heter, tyckte aldrig att det funkade riktigt. Ska kolla till nästa gång.
_________________ Peter Sundfeldt |
||||
Underbart repotage som vanligt!
![]() Som bilarna var specade i filmen, var Porschen dubbelt så dyr som Peggan? ![]() _________________ Magnus Wide Golf 8.5R 2025a & Cupra Born E-Boost 2024a https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Man vet aldrig, just nu kör vi lite på försök och K5 är inte med och finansierar, men man tycker ju att de borde köra sitt fina varumärke igen ![]() Porschen har några dyra fälgar och är strax under 150 000:- dyrare än Peugeoten. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Kul reportage!
![]() Undrar om det skulle göra till eller från att smälla dit Peugeots hydridsystem (37 hk el som driver bara på bakhjuloen) med möjlighet till prestandahöjande och balanserande program? Tungt och dyrt förvisso, men med intressanta möjligheter (både avs. prestanda och bränsleekonomi), tycker jag. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3946 besök totalt |