Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro SS 1967 | 1, 2 >> 13707 besök totalt |
Börjat bygga en Camaro som jag tänkte ha som leksak Målet med bygget är att kunna använda Camaron både till vardagskörning och ev kunna pressa den på bana. Utseendet kommer vara en blandning av pro touring och Trans Am Racing stuk. När jag köpte bilen så var den ombyggd för att köra dragracing så det finns lite att jobba på om man vill kunna svänga också. Har ni tips, ideer och bra delar liggande så hör gärna av er.
Mvh Pär Åkesson _________________ Pär Åkesson |
Kirkey stolarna är grymt bra och med klädseln sitter man riktigt bekvämt. Stolarna med klädsel köpte jag hos www.factoryfive.com
_________________ Pär Åkesson |
Det blir tyvärr inga körningar med Camaron denna säsongen då jag har haft problem med att få motorn att gå bra. Jag har uppdaterat till kuggstångsstyrning och jagar efter bra stötdämpare.Nu till hösten ska jag se om jag hinner bygga om bakvagnen till en triangulerad fyrlänk med coilovers
_________________ Pär Åkesson |
Stuket är helt underbart, har du läst "The unfair advantage" med Mark Donohue som körde bl.a. Camaro i Trans Am när det begav sig?
Är du säker på triangulerad fyrlink? Det är ju inte helt optimalt när det skall svängas. Fundera ett varv på tre-link med antingen wattlänk eller panhardstag. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
Nej den har jag inte läst Kanske något att läsa när vintermörkret lägger sig. 3-länk med panhardstag hade jag på min ac cobra och det funkade perfekt. Kanske är något att tänka på när jag ändå inte har baksäte. Motorn går illa. Först gick den inte på alla cylindrarna så jag bytte tändstift. När inte det funkade så bytte jag tändbox och tändspole med den går fortfarande illa. Ska prova en ny förgasare imorgon så det också är uteslutet
_________________ Pär Åkesson |
90 % av dessa problem brukar vara knutna till tändningsrelaterade saker, som fördelare, kablar, boxar, jordfel. 9 % till vakuumslangar, soppaslangar, soppapumpar, och 1% till förgasaren och då brukar det vara avlagringar i den, framförallt om bilen rullar lite. I dagens bensin finns så otroligt många molekyler som inte är bensin och dessa ställer till det i bilar som inte används kontinuerligt.
Men det är bara mina erfarenheter har dock skruvat med en och annan jänk. Det är bara att fortsätta att utesluta fel så hittar du det garanterat _________________ Johnny knudsen |
Stuket är helrätt!
Funkar det med fjädringsväg för bakhjulen? Ser liite tight ut.. Lycka till med att få ordning på maskinen, jag hade själv en del bekymmer med min maskin under bromsningen och vi bytte tänd-delar så det stod härliga till innan vi upptäckte att det var en nålventil som inte ville vara med. Det lustiga var att den var tät och fin pull efter pull helt upp till 5500rpm då den började läcka.. Såg jättekonstigt ut på kurvorna.. Lycka till och kör hårt! _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro SS 1967 | 1, 2 >> 13707 besök totalt |