Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (15939 totalt) |
Re:
Fram kan man ha m3 3,2 excentriska topplagringar. Har liggandes, kan ta med till kullen om du ska dit. 300 pix sisådär ![]() Bak är väl helt ok med lite sänkning, dvs -2gr ung. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Aaa jag köpte nankangs r-däck säkerligen de sämsta r-däcken på marknaden men fortfarande bättre än gatdäck. Men satsa på t.ex 888:or nästa säsong? Vad tänker du på för "tjuvknep"? ![]() Okej! Hur många grader får man på de då? Låter intressant! Kommer dock inte till kullen ![]() Ja bak är bilen sänkt men tycker inte det ser ut som att det blivit någon camber på de? ![]() Tackar för input!! Har fått hem ett krängningshämmar stag modell 25mm med powerflexbussningar från mr lagnelöv! Hoppas på lite mindre understyrning nu! _________________ Christian Thornqvist Bmw 325 e36 sedan |
||||||||
Re:
Fram : 3,2 ans topplagring samt 2mm brickor mellan spindel och fjäderben är ett bra knep. Andra vet bättre men kan man gissa på -2,5 gr kanske.. Bak : Du har ställbar camberjustering original på de undre stagen. Med denna på max samt sänkning bör du hamna på ca -2gr. Jag har -2,2 gr på min. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Undrar om det är så fördelaktigt på en "vanlig" e36 som M3. Med XYZ ställbar topplagring och 2mm bricka kan jag åstadkomma -3,2 gr. Tveksam om org bakvänd 3,2 topplagring flyttar benet lika långt in.. Men det kan jag kolla förstås ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Re:
Håller med, det är ju lite annat som kan skilja. Brickor mellan benet och spindeln är ju djungelknep två men det får ju lite andra effekter också. Men trial and error FTW ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Så med andra ord så kan jag börja med brickor och excentriska topplagringar?
Coilsen jag har är ganska hård i fjädringen så det kanske inte är där problemet ligger.. ![]() Någon som har fler tips för bättre kurvtagning? Sen va de där med det eventuella diffbytet med.. Jag tänker att sålänge jag inte maxar ut bilen på rakan på mantorp så känns det som att jag kan få lite mer speed ut ur kurvorna? _________________ Christian Thornqvist Bmw 325 e36 sedan |
||||||||
Re:
Jag hade samma känsla som du på Mantorp, önskar lite mer sprutt på treans växel i de långsamma partierna. Högre utväxling är nog mumma:) Själv skjuter jag det på framtiden men har skaffat mindre hjul istället, dvs 205/50-15. Plötsligt blev bilen riktigt rolig ![]() Finns nån lathund på autopower där du kan jämföra utväxlingar i förhållande till hjul osv _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (15939 totalt) |