Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
The Continuous resa!
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15426 totalt)
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Jag gillar konceptet med "tvångs-lättning" innan man får kör ut på banan

Han såg ju uppenbart att din var för tung med den stolen i och ville endast göra dig en tjänst för att få bättre varvtider

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 595



Kul att vara tillbaka till Ringen efter ett sabbatsår 2013. Som vanligt är resesällskapet supertrevligt

Fortsätter med lite fler bilder till Mickes och Nickes texter

Fri fart thumbs up

Stau thumbs down

Vår "taxi" F30 330d, Tack Thomas!

Hhmm, om vi skall ta vänstern lite mer åt höger, eller

Nya M4

Ferrari FF på parkeringen i Brünchen

Jag och Fredrik körde ett pass på Grand Prix banan

Koncentration



Nicke meckade lite iaf

Nya M4 på hedersplats utanför komplexet

Buga för den heliga BMW guden

T13

Träffade en klon på min egen bil

Rumpstek på Pisten


Längtar redan till resa två!

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 540i xDrive -21
Mini Clubman Cooper S -19
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8457


Trådstartare
Re:

Boostaholic skrev:
Takk för sist, MYCKET trevligt at träffa hela gjenget, toppenkillar !
Vi blev klara, motorn är innkörd, tunad med bredbandslambdan och fått ny diff (bevis på asfalten hos Peter)....
Vi kommer nog ses igjen


Tack detsamma Martin!
Kul att ni fick ihop bilen! Jag gillar er jävlar-anamma "can do!"-attityd! thumbs up
Vi ses nog igen.

mblixt@gmail.com skrev:
Jag gillar konceptet med "tvångs-lättning" innan man får kör ut på banan
Han såg ju uppenbart att din var för tung med den stolen i och ville endast göra dig en tjänst för att få bättre varvtider

Uppenbarligen!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8457


Trådstartare
The continuous resa is continuing!



I fredags rullade vi ner i "der transportwagen". På vägen fick vi justera vid vilken fart den skulle varna.



Sammantaget har vi haft tur med väder och trafik på banan. Regnet har hängt i luftten och någon skur då och då har kommit.


Men givet vilken dålig sommar de verkar ha haft hittills i Europa kan vi inte klaga. Lagom till banan har öppnat har det hållit upp. Igår var det mer eller mindre uppehåll fram till 18.00. En bättre helöppen dag på TF kan man nog (nu för tiden) inte förvänta sig. Nästan alla som körde uppförde sig väldigt städat, flyttade på sig med blinkers m.m. Det var nästan bara burförsedda bilar med r-däck. Den enda bilen som gick i räcket som vi såg var en UK-Seat som var ute på sitt livs första varv(?) och gick av i AD.

För egen del så har dock inte flytet infunnit sig. Det går lite sisådär. Bilen vill inte landa och ligga kvar på backen vilket gör att ABS:n går in hela tiden vilket i sin tur äter belägg.



Men idag är det trackday och vädret ser lovande ut. Hoppas det håller i sig.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 504



Kanske den där M plasten på M3:an har nån funktion ändå.... Mer än vid korvmojjen.
När det börjar gå undan som på ringen så hade nog lite mer aero gjort sig Micke.

Tack för rapporterna! Längtar så sjukt mycket!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
timhalmstad
Halmstad
Här sen Aug 2010
Inlägg: 161



Re:

[quote="John Kjellsson"]Kanske den där M plasten på M3:an har nån funktion ändå.... Mer än vid korvmojjen.
När det börjar gå undan som på ringen så hade nog lite mer aero gjort sig Micke.

Haha!

_________________
Tim Strindeborg
Bmw M4 2018
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8457


Trådstartare
Re:

John Kjellsson skrev:
Kanske den där M plasten på M3:an har nån funktion ändå.... Mer än vid korvmojjen.


Jag tror att du har helt rätt.
Min svenne-bananfront a la 328-origo skapar nog tom lyftkrafter? Efter trackdayen idag kan jag säga att ju fortare det går, desto mer undertstyrt blir det.

Splitter och kanske ett annat chassi är receptet? För min bil mest studsar omkring i rumpan och vägrar att svänga in med nosen.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



studsar omkring i rumpan gjorde min på ett antal ställen innan jag bytte chassie blev en betydligt lugnare bil, inte snabbare nödvändigtvis men tryggare och komfortablare

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8457


Trådstartare
Vad har du skruvat dit för något Johan?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Re:

BTG skrev:
Vad har du skruvat dit för något Johan?


Ett KW V2 eller V3 (semester och för lite fokus på bilen)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Jag kör H&R Coilover fram och "vanlig" fjäder bak.

Jag rek. dig att köpa med coilover bak också så att du inte hamnar i mitt läge där jag nu vill ha hårdare bakfjädrar.

Nurburgring edition kör jag med.

Det chassit går ju ganska fort runt kurvorna tycker jag

Kostar strax under 20k med vanlig fjäder bak, typ 22-25 med coilover bak också om jag inte minns fel.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8457


Trådstartare
Tack för goda råd, keep em coming!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nürburgring
The Continuous resa!
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (15426 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande