Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (15426 totalt) |
Jag gillar konceptet med "tvångs-lättning" innan man får kör ut på banan
![]() Han såg ju uppenbart att din var för tung med den stolen i och ville endast göra dig en tjänst för att få bättre varvtider ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Kul att vara tillbaka till Ringen efter ett sabbatsår 2013. Som vanligt är resesällskapet supertrevligt
![]() Fortsätter med lite fler bilder till Mickes och Nickes texter ![]() Fri fart ![]() ![]() Stau ![]() ![]() Vår "taxi" F30 330d, Tack Thomas! ![]() Hhmm, om vi skall ta vänstern lite mer åt höger, eller ![]() ![]() Nya M4 ![]() ![]() Ferrari FF på parkeringen i Brünchen ![]() Jag och Fredrik körde ett pass på Grand Prix banan ![]() ![]() Koncentration ![]() ![]() Nicke meckade lite iaf ![]() ![]() Nya M4 på hedersplats utanför komplexet ![]() Buga för den heliga BMW guden ![]() ![]() T13 ![]() Träffade en klon på min egen bil ![]() Rumpstek på Pisten ![]() ![]() Längtar redan till resa två! _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
Re:
Tack detsamma Martin! ![]() Kul att ni fick ihop bilen! Jag gillar er jävlar-anamma "can do!"-attityd! ![]() ![]() Vi ses nog igen. ![]()
Uppenbarligen! ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
The continuous resa is continuing!
![]() ![]() I fredags rullade vi ner i "der transportwagen". På vägen fick vi justera vid vilken fart den skulle varna. ![]() ![]() Sammantaget har vi haft tur med väder och trafik på banan. Regnet har hängt i luftten och någon skur då och då har kommit. ![]() ![]() Men givet vilken dålig sommar de verkar ha haft hittills i Europa kan vi inte klaga. Lagom till banan har öppnat har det hållit upp. Igår var det mer eller mindre uppehåll fram till 18.00. En bättre helöppen dag på TF kan man nog (nu för tiden) inte förvänta sig. Nästan alla som körde uppförde sig väldigt städat, flyttade på sig med blinkers m.m. Det var nästan bara burförsedda bilar med r-däck. Den enda bilen som gick i räcket som vi såg var en UK-Seat som var ute på sitt livs första varv(?) och gick av i AD. För egen del så har dock inte flytet infunnit sig. Det går lite sisådär. Bilen vill inte landa och ligga kvar på backen vilket gör att ABS:n går in hela tiden vilket i sin tur äter belägg. ![]() ![]() Men idag är det trackday och vädret ser lovande ut. Hoppas det håller i sig. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Kanske den där M plasten på M3:an har nån funktion ändå.... Mer än vid korvmojjen.
![]() ![]() När det börjar gå undan som på ringen så hade nog lite mer aero gjort sig Micke. Tack för rapporterna! Längtar så sjukt mycket! _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Re:
[quote="John Kjellsson"]Kanske den där M plasten på M3:an har nån funktion ändå.... Mer än vid korvmojjen. ![]() ![]() När det börjar gå undan som på ringen så hade nog lite mer aero gjort sig Micke. Haha! ![]() _________________ Tim Strindeborg Bmw M4 2018 |
||||
Re:
Jag tror att du har helt rätt. ![]() Min svenne-bananfront a la 328-origo skapar nog tom lyftkrafter? ![]() ![]() Splitter och kanske ett annat chassi är receptet? ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag kör H&R Coilover fram och "vanlig" fjäder bak.
Jag rek. dig att köpa med coilover bak också så att du inte hamnar i mitt läge där jag nu vill ha hårdare bakfjädrar. Nurburgring edition kör jag med. Det chassit går ju ganska fort runt kurvorna tycker jag ![]() Kostar strax under 20k med vanlig fjäder bak, typ 22-25 med coilover bak också om jag inte minns fel. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (15426 totalt) |