Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 13 besök idag (183101 totalt) |
Sen blev det hagmans blålila boddy.
![]() Här är den lackad med Porsche co. 615 samma som Steve mcqueens porsche i lemnas filmen. De blir färgen i hjulhus motor och bagage. ![]() ![]() ![]() _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
Hittade de här i bränsle tanken efter att ha kollat lite med inspektionskamera, tråkigt mycket tråkigt...
![]() Kapade upp och blästrade invändigt. ![]() Mycket gas gick de åt när ja tiggare ihop tanken. Och så får ni en glimt av "center fill" tankröret ![]() _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
Klart det är intressant, gammelporschar står högt på min önskelista.
Följer några byggare på pelican parts forumet, bland annat Magnus Walker, hans byggen har du väl sett? ![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
ja och historian bakom porsche ![]() jo hans byggen ār klart imponerande ! tycker speciellt om hans 911 R från 68 ![]() då jag ār lite főre i byggandet ān vad jag laggt upp bilder på så kanske de blir lite vimsigt med inlāggen nār jag försöker komma i kapp hār på forumet men jag har mkt godis att bjuda på ![]() _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
Plocka isär styrväxeln och gjorde rent ordentligt.
![]() Blästrade av bultar och plåtar och kåpor och åkte bort till ytcenter som fick elförzinka om allt ![]() Sen så tänkte jag försöka få lite mer känsla i ratten lite mer direkt styrning så istället för en gummi bussning så gjorde jag en i delrin ![]() ![]() Så här blev hela kalaset ![]() ![]() Och så turbo styrstag och en tjuvkik på mina bussningar jag kommer ha i upphängningen ![]() _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
Och så va de lite bakvagn
![]() ![]() Hadde dåligt med före efter bilder men men... ![]() Tänkte jag skulle åka med 993ans bromsar bak med små kolvarna på 280mm skivor. ![]() Bromsoksrenovering ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Och så tyckte jag de såg lite kaxigt ut och bra så... Gjorde ett par sanna tadaa ![]() ![]() ![]() Och så in på elzinkning skickade med lite annat smått o gott som jag stått o blästrat ![]() Vidare till bakvagnen. Nya lager ytor till polybronzbussningarna shiit vilket jobbigt ord ! ![]() Det blir att åka med torisionsfjädring men grövre samt rsr krängare och pollybronz... ![]() ![]() ![]() Åå så dessa ass porriga ställbara topplagringar med sväriska lager maskin porr... ![]() ![]() Frästa fästen i pom för att hålla i handbromsvajer ![]() _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 13 besök idag (183101 totalt) |