Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1 besök senaste veckan (139362 totalt) |
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
MX-5Cupbil samt SPVM Roadsport C:
Vikt med förare: 1025kg Effekt: 131hk ---> 7.82kg/hk Hyggligt med 1.02,4 på Kullen och 1.10,5 på knutan med den kvoten, iaf med tanke på att jag är en gammal man... ![]() |
||||
Gäller vikten även om du ätit en stadig lunch? ![]() För egen del så är det numera 360hk och gissningsvis mellan 1450 och 1500 med mig i och en del soppa. Så lite över 4 kg/hk ungefär. Ett klart snäpp upp från förra bilen som var 321hk och 1650kg, dvs 5,14 kg/hk. _________________ ![]() |
||||
Gäller vikten även om du ätit en stadig lunch?
![]() Njeae när jag tittar neråt naveln på den inbyggda airbagen, så ärdet exklusive ens en lättare lunch. Vi får nog lägga på sådär en 80 kg för att inkludera undertecknad i kalkylen.... Fasen va taskig vikteffekten bli då ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Med lättare batteri är jag numera på 950kg och 162 hk dvs 5.9kg/hk
orginal vägde bilen 970kg och hade 95 hk dvs 10.21kg/hk. Skillnaden är iaf enorm då över 10kg / hk känns riktigt slött på rakorna... Standardbilar med snarlik vikt effekt Honda Civic Type-R (EP3) 6.2 Ford Focus ST 6.2 Porsche 986 Boxster (201bhp) 6.1 Renault Megane Sport Trophy 6.1 VW Golf Mk V R32 6.1 Renault Clio V6 Mk I 6.1 Honda Integra Type R (DC2) 6.0 VW Golf Mk IV R32 6.0 BMW Z4 3.0i 6.0 Nissan Skyline GT-R R34 6.0 Porsche 964 Carrera 4S 5.9 Porsche Cayenne GTS (Mk II) 5.9 Mini Cooper S Works 5.9 Mercedes SL 500 5.9 Alfa Romeo 156 GTA 5.8 BMW Z3 3.0i 5.8 Nissan Skyline R33 GT-R 5.7 Mazda 3 MPS 5.7 Audi S4 (B5) 5.7 Är inte bara vikt/effekt som är viktigt för prestandan på rakorna utan även effekt kontra luftmotståndet. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
I nya sjuan så är det 560kg och 150hk vilket ger ungefär 3.7kg/hk med ökänt högt cw-värde
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
131hk, exakt 7kg/hk hoppas jag på när jag stöter på en våg nästa gång
![]() |
||||
Vikt/effekt låter riktigt trevligt men 2846Nm är inte möjligt?! Men du menar nog tvärt om på vridet så 780Nm, låter inte helt fel det heller. ![]() _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Helt korrekt! ![]() _________________ Christoffer N |
||||
Bil: 2-dörrars E30 utan tacklucka från fabrik. Har full inredning bortsett från att förarstolen är en skalstol.
Vikt: 1250kg med full tank och förare. (1215kg med full tank och förare 2005 innan jag byggde om bilen. Nu är det större = tyngre bromsar, växellåda, diff, drivaxlar + turbo och intercooler. Så jag gissar på ca 1250kg idag) Effekt: 673hk och 900Nm (606hk och 809Nm på hjulen) Vikt/Effektförhållande: 1,86 kg/hk Vikt/Vridförhållande: 1,39 kg/Nm
Ja! ![]() ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||
Optimistiskt räknat, 0,5 hk fördelat på ~80 kg
![]() Bilen ligger väl på 900 kg och 95 hk dvs 9,47kg/hk just nu.....men.... ![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1 besök senaste veckan (139362 totalt) |