Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6496 besök totalt |
okej, okej, och vi kan samtidigt konstatera att du kör som en gud också? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Ber om ursäkt för att din glänsande vinst kom i bakvatten pga vartiderna, grattis ![]() Tror diskussionen om varvtider skulle blivit densamma om ngn vunnit Roadsport A på 1:17.... För fasen, ett avsvalningsvarv i Roadsport A går ju fortare än dom där tiderna! Intressant om ngn av toppbilarna för övrigt klassar in i Roadsport A, får ju inte ha mindre än 3.2 kg/hk, och då snackar vi ju 1.06-tider..... _________________ Pär Hylander |
||||||
Bhaaa... igen. Lite ironi där?? ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Priset, ja... ![]()
Vet inte om jag törs skriva detta då Erik Den Store bad oss att hålla oss på mattan när jag skämtsamt slängde in Zonda-knapparna som ett prisförslag... Kanske var det lite för låg nivå på priset, ber om ursäkt i så fall, men jag såg nog på denna "tävling" med en betydligt större klackspark än tävlingsgeneralen. Jag har nämligen lite svårt för att se bilar som statusikoner, tycker liksom det är roligare att köra med bilarna än att hypa runt dem... Hursomhelst... Storyn bakom knapparna: Det var en dag i Septober, jag låg som vanligt och pressade i ytterfilen på den öde autobahn i runt 250 blås på väg till den cooola rejserbanan bland de blånande bergen. I backspegeln ser jag en liten prick som närmar sig med en faslig fart. Instinktivt pressar jag pedalen mot mattan, men fartökningen är diminutiv. Visst ja, jag hade ju ännu inte fått det nya chippet från Das Werkstuner som möjliggör feta fartökningar i 250-315 intervallet. Jag visste att redan nästa dag skulle jag stråla samman med tuninggubbarna i Fuckenheim för en ordentlig uppdatering av min pärla. Jag kikade en gång till i backspegeln. Pricken hade växt. Va faan, skulle jag tåla att bli omkörd av denna tingest. Varför kunde inte detta vara i morgon då jag fått det nya programmet installerat. Ett par flashande helljus. Helvete... han vill om... Jag vek motvillitgt åt sidan... Kikade in i bilen när den gled förbi bara en aning raskare än min egen takt. Döm om min förvåning då det som glider förbi är en Pagani Zonda med ingen mindre än Colbert Robin i förarsätet... Han ger mig sitt ofördelaktiga finger efter det att han petat sig i näsan med det samma. Jag blir vansinnig, instinktivt vrider jag ratten åt vänster och rammar Colbert. Paganin vobblar våldsamt, sladdar några gånger medans Colbert letar efter ESD, DSC och EBD knapparna, men han har ingen chans. Jag ser i backspegeln hur bilen sladdar in i armcot och fullständigt disintegreras i ett kolfibermoln... Jag stannar och backar tilbaka. Inget kvar som går att identifiera, ett fullständigt slagfält. Det enda som jag kan se som verkar någotsånär helt är en solkig necessär med en prislapp från ICA i Norrtälje och några lustiga knappar som måste ha suttit i Zondan's mittkonsol... Jag plockade upp knapparna och drog. I morgon skulle jag träffa Werkstunern. Aldrig mer skulle jag behöva förnedras av någon dryg superbilsfjant... Naturligtvis är allt jag skrivit bara trams... ![]() Det finns egentligen ingen fantastisk rövar historia bakom anledningen till att jag sitter på dessa extremt värdefulla Pagani Zonda knappar ![]() Det råkar vara så att det företag där jag jobbar råkar vara sverigerepresentanter för det Taiwanesiska företag som producerar dessa knappar. Jag har fått några som varuprov... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
En bra historia funkar alltid. Det spelar mindre roll att just denna inte var sann. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Tack för idag... Lite Speed(ster) ångor sitter aldrig fel... ![]() |
||||||
problemet var väl dels att det var deras chefredaktör som körde bilarna om jag inte läste fel.
mao så kan det skilja väldigt mellan 2 bilar. och så var tiderna tagna med olika kondition på bana.. allt ifrån torr till regn, så tiderna säger tyvärr inte ett smak. gallardon var snabbare tack vare fyrhjulsdriften, och carrera gt'n var den enda som var över 200km/h på rakan ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
Något annat som var konstigt var att först fick man den uppfattningen av att bilarna var rankade efter hur roliga de var på banan. Men sen när man läser texterna så hamnade GT3 RS lite längre ner på listan för att den inte var kul på vanlig väg medan Mercedes SLK enbart hamnade så högt som den gjorde för att det var den bilen som han mest skulle kunna tänka sig att semestra med.
![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Har kört 400 mil den gångna veckan och har sett två Smart Roadsters. Den ena blåste om mig i sisådär 170-180km/h på Autobahn i hällregn där jag knappt vågade köra 110 med Hondan. Den andra svängde in på utsläppet till Nordslingan när jag svängde ut. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det stod (som jag förstod det) i tabellen om en viss bil hade kört på torrt eller vått eller i regn. Med lite vana har man rätt bra koll på tidsskillnader i regn vs. torrt på knutan. Med mina 272 hk på 1400 kg kommer jag upp i lite över 190km/h, och jag vet att en GT3a eller Turbo är en bra bit över 200km/h med vettig förare. Så slustatsen är den att..... Teknikens världs "chefsredaktör" kör som en KRATTA, en snigel kör snabbare, helt sanslöst värdelöst, uruselt super LÅÅÅÅÅNGSAMT ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Sen när har du 272 hk?? ![]() ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Ja, jag får hoppas att de blir klara med bilen denna veckan. Man ser fram emot att ha ca 320hk istället för 272hk. Men jag har ju fått njuta lite av ljudet från mitt nya avgassystem åtminstonde. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Saxat från www.teknikensvarld.com
Autocars Handling Day förra året på Rockingham angav diverse tider som faktiskt stämmer hyggligt med dessa, relativt sett alltså, fast man hade några räserförare med också som körde (Phil Bennett BTCC, Takuma Sato och Justin Wilson). Gallardon var tydligen grymt lättkörd, och Porschen GT3 gick jämnt med Evo/STi. Enda som sticker ut som förvånande svag är Exigen, hade väntat mig en 1.12-1.13 från den, inte minst på knixiga Knutstorp. ![]() Man får hoppas att tiderna sattes på fuktig bana, eller att föraren är en hyfsad amatör, då är tiderna inte så dåliga tycker jag. ![]() |
||||||
Jag mailade TV och frågade om de ville ge bort något pris, typ en kortare prenumeration.
De hälsade att de diskuterade saken. Då jag inte hört något antar jag att de fortfarande diskuterar. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Så snälla som ni är mot den/de okända föraren/förarna så delar Teknikens Värld säkert ut ett pris till vinnaren här
![]() ![]() ![]() (fast de två senaste dagarna har jag (lus)läst tidningen Sportbilen. Den är verkligen kanon i mitt tycke! ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6496 besök totalt |