Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette 454 1972 Mot strömmen..
<<   1, 2
15278 besök totalt
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Då var Proceduals körning på Anderstorp avklarad, det gick fort.. Efter endast 7 varv skrotade den nya AGE Supercase M22-lådan.

Naturligtvis på fullvarv på 4:an i slutet av flygrakan så det blir nog ingen vacker syn då den öppnas..

Skulle någon ha en hyggligt sjysst fungerande M22 liggande är jag väldigt intresserad.

Inget skrot eller objekt utan bara en väl fungerande låda är av intresse.

Bedömningen efter de få varv jag fick köra är att både bilen och motorn funkar mycket bra..

Schaedoren
Vinslöv
Här sen Mar 2006

Mycket fin bil!
Synd att man inte fick se den köra fler varv!

Skåne
Här sen Maj 2013

Arrrg, kanske läge att uppgradera till en T56?

Smygehamn
Här sen Dec 2003

Det var en tråkig historia, det hade varit riktigt roligt att se den här i drift båda dagarna.

Jag hoppas verkligen att du får ihop den snart och får några fler lyckliga varv bakom ratten.

Hälsningar
Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Har rivit lådan så gott det går och pratat med Riverside, dom tar hela smällen av lådan och skickar nya axlar och drevsats.

Det blir lite andra toleranser och en annan olja i lådan den här gången.

Så det finns definitivt hopp om fler körningar i sommar.
Nästa blir Corveteklubbens KM på Mantorp i augusti.. -är planen..

Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
3:ans drev har skurit på axeln och sitter rätt ordentligt fast.

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Bra! Det måste varit skön känsla att få det mailsvaret?

Se nu till att få ihop det igen så man kan få se lite film! thumbs up
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Superleverantör som tar ett sådant ansvar thumbs up

Håller tummarna för att du får ihop allt och får en fantastisk körning i perfekt väder på Mantorp!

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Tack-tack.

Jo man blev ju väldigt positivt överraskad och hade tänkt sig alla möjliga slingrande manövrar, men som sagt är leverantörens uppförande så här långt exemplariskt.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Härligt om än trist att det tog abrubt stopp på Mossen, vi är många som uppskattar kärrans framfart och hoppas se den snart igen! Skönt att dom tog sitt ansvar!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Hjalmarsson
Värnamo
Här sen Aug 2005

Re:

Ricky Berg skrev:
3:ans drev har skurit på axeln och sitter rätt ordentligt fast.

Oj oj. Det blev ett riktig ras. Men dock blev det en trevlig kväll med Go Kart grillat och mycket gott att dricka.
Synd att alla tre bilarna inte ville fungera. Hur gick det sen med Walles växellåda?? Får bli en repris nästa år igen välkomna till Anderstorp.

Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Visst var det trevligt.

Valles låda i Galaxyn borjade sjunga rætt ljudligt på 4:an och då var det ingen ide att fortsætta plåga grejerna længre utan han styrde av.

Jag kan sæja att det var en fantastisk upplevelse att åka med några varv i Galaxyn, ett jækla rattande och sladdande i tillegg till dubbeltrampningar på bromspedalen infor varje kurva..

Han gjorde av med ett gæng kalorier per varv under sin framfart.

Jag tycker att min bil ær lite bångstyrig jæmfort med de preppade modernare Corvetterna..

Men jæmfort med Ford Galaxy 500 från 1963-1/2 med 427 bigblock och historic racing diagonaldæck framstår den som hur stabil som helst och några fullgasvarv på banan blir som en ren sondagstur i jæmforelse..

Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Då var årets KM körning avklarad.

Det var varierande väder och mina däck börjar bli ganska slitna så jag måste erkänna att självförtroendet är inte alltid är helt på topp då det regnar..

Första träningsvarvet på lördagen måste avbrytas efter 3 varv pga ett monsunliknande regn, det regnade så jäkligt att det var svårt att se var asfalten slutade och gräset började..

Men Mantorp är Mantorp och plötsligt kom solen och vinden och banan torkade upp och blev riktigt bra så det var bara att hoppa i bilen igen och gasa.

Nu var fästet bra och vinterns motor-uppgraderingar och nya hjulvinklar kunde provas på allvar.

Det visade sig att allt funkade riktigt bra och jag lyckades fila personbästa från förra årets 1.42 (rullande på tomgång genom Parisern och Mjölby pga droppande oljetryck) till 1.36.
Nu vet jag att bilen funkar så nu är det bara att lära sig köra den ordentligt som fattas.

Under kvalkörningen så regnade det naturligtvis och jag hamnade på 3:e plats i startledet.

Själva racet är 6 varv så det var fullt upp och kamp hela vägen men till slut, på sista varvet lyckades jag ta mig förbi Åke som bevakat sin ledning sedan starten.

Precis lagom för att komma först över mållinjen.

Jag hade dock redan vart förbi Åke tidigare då han spann bort sig efter utgången ur chikanen där det rann vatten under hela dagen, dock tog han då snabbt tillbaka ledningen efter lite orutinerad körning från min sida, jag tyckte han låg så långt efter att jag safeade i ingången av Mjölby-kurvan och han brakade om på insidan.. :whack:

Till vintern ska kopplingen ses över sedan jag tror att den fick en smäll då lådan rasade på Anderstorp tidigare i år. Sen ska bakvagnen ses över och polybussningarna till bärarmarna bytas till Uniballs eller Half-Shells.

Ser som vanligt fram till att få börja skruva med bilen igen.

Växellådan då..?
Den nya M22 Supercaselådan ska tillbaka till US, den blev inte bra utan låter fortfarande plågad.
KM körde jag med en beg låda jag köpte 5 dagar innan racet..

Rock n Roll.

Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Skulle just packa AGE Supercase lådan för transport tillbaka till US då jag tänkte att "äh vadfan jag skruvar isär den och kikar lite innan jag skickar den"..

Det visade sig att jag missat vid monteringen och att 4st lagerrullar mellan huvudaxel och ingående axel trillat ur lagerkorgen och hamnat i ett litet utrymme mitt emellan allt ömtåligt..

De har då dragits runt och klämts mellan de grova splinsen på huvudaxeln och "trumman" på den ingående axeln.

Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Alla lagerytor är oskadade och allt ser bra ut så i dag ska lådan ihop igen med nya rullar och korg.

Det var nog bra att man slutade köra då det lät lite konstigt om lådan..

Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011

Trådstartare
En skakig filmsnutt från Mantorp.

Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette 454 1972 Mot strömmen..
<<   1, 2
15278 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande