Då var årets KM körning avklarad.
Det var varierande väder och mina däck börjar bli ganska slitna så jag måste erkänna att självförtroendet är inte alltid är helt på topp då det regnar..
Första träningsvarvet på lördagen måste avbrytas efter 3 varv pga ett monsunliknande regn, det regnade så jäkligt att det var svårt att se var asfalten slutade och gräset började..
Men Mantorp är Mantorp och plötsligt kom solen och vinden och banan torkade upp och blev riktigt bra så det var bara att hoppa i bilen igen och gasa.
Nu var fästet bra och vinterns motor-uppgraderingar och nya hjulvinklar kunde provas på allvar.
Det visade sig att allt funkade riktigt bra och jag lyckades fila personbästa från förra årets 1.42 (rullande på tomgång genom Parisern och Mjölby pga droppande oljetryck) till 1.36.
Nu vet jag att bilen funkar så nu är det bara att lära sig köra den ordentligt som fattas.
Under kvalkörningen så regnade det naturligtvis och jag hamnade på 3:e plats i startledet.
Själva racet är 6 varv så det var fullt upp och kamp hela vägen men till slut, på sista varvet lyckades jag ta mig förbi Åke som bevakat sin ledning sedan starten.
Precis lagom för att komma först över mållinjen.
Jag hade dock redan vart förbi Åke tidigare då han spann bort sig efter utgången ur chikanen där det rann vatten under hela dagen, dock tog han då snabbt tillbaka ledningen efter lite orutinerad körning från min sida, jag tyckte han låg så långt efter att jag safeade i ingången av Mjölby-kurvan och han brakade om på insidan.. :whack:
Till vintern ska kopplingen ses över sedan jag tror att den fick en smäll då lådan rasade på Anderstorp tidigare i år. Sen ska bakvagnen ses över och polybussningarna till bärarmarna bytas till Uniballs eller Half-Shells.
Ser som vanligt fram till att få börja skruva med bilen igen.
Växellådan då..?
Den nya M22 Supercaselådan ska tillbaka till US, den blev inte bra utan låter fortfarande plågad.
KM körde jag med en beg låda jag köpte 5 dagar innan racet..
Rock n Roll.