| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Centrumbultsfälgar
|
2479 besök totalt |
|
Kolla med OCL-brorsson. Dom har agentur på BBS-racing.
Den muttern ser ju ut att vara av den gamla modellen som användes mest på 70,80talet men den ska gå att få tag på än, dock ej gratis. Annars låna en mutter av någon,om du har möjlighet,och lämna bort för fräsning. Iof inte heller gratis om man inte känner rätt folk. _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||
|
Re:
Flygplansaluminium är väldigt sällan 7075.... även om vissa amerikaner hoppas och skryter om det. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Jag gjorde mina i Fortal. 7075 funkar säkerligen, även alumec och säkert nåt annat också.
Det beror lite på designen av muttern - hur många gängvarv, gängstigning osv. |
||||
|
egentligen är det ganska irrelevant eftersom alla har olika bra kontakter på det där med fräsning...
Jag gav 1200:- för 6st. Just då råkade jag ha en bra kontakt på svarvning. |
||||
|
dum fråga, och en aning off topic, men finns det någon form av standard för centrumbultfälgar? centrumhål, "bultdelning" för styrtapparna o.s.v. Eller är det helt och hållet tillverkarberoende?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Det finns väl ingen industristandard, men då en hel serie som tex DTM eller BTCC använder det är det ju stor chans att de specat seriefälgar och då är väl chansen att muttern och centrumen blir likartade. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Irmler Motorsport i Tyskland säljer centrumbultmuttrar:
http://www.irmler-motorsport.de/irml Mvh. _________________ Jon Rasmussen |
||||
|
dum fråga, och en aning off topic, men finns det någon form av standard för centrumbultfälgar? centrumhål, "bultdelning" för styrtapparna o.s.v. Eller är det helt och hållet tillverkarberoende?
Bultdelningen bestämms av vilken bil dom sitter på man använder orginal hjulbultshål för styrpinnarna så på tex BMW M3 blir bultdelningen 120mm fast med 10 st hål i fälgen istället för 5st och Mercedes har väl 108mm har jag för mig. Detta gäller för dom "gamla stora" centrumbultarna DTM 87-92, så man kan inte ta fälgar eller trumpeter och flytta mellan olika bilmärke utan att borra om dom. Mfg UW _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Centrumbultsfälgar
|
2479 besök totalt |