Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
6749 besök totalt
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jo, 300kr för en dag och 500 kr får båda dagarna känns som en mera riktig nivå.
Det är juh ändå en ganska välbesökt arrangemang så att få ihop pengar till banhyran
lär väl inte vara nåt problem... Risken med ett såg högt pris är juh att det bara blir
Saab och Volvoåkare och att klubbarna får ta hela kostnaden ur egen kassa.
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

För STCS del så har aldrig (eller ja, senaste 5-6 åren iaf) banträffarna kostat något för klubbens medlemmar, det är medlemsavgifterna som bekostar dem.

Trollhättan
Här sen Feb 2003

Jag kommer att byta upp på träffen fast bara med kamara i handen utan bil.
Så massa bilder blir det

Göteborg
Här sen Dec 2002

Nisse Classon skrev:

Jag håller helt med Jonas Jonsson om att priserna verkar vara satta för att sponsra arr. klubbar.

Instämmer också

MaZ skrev:

Hur fasen kan det gå runt om det är gratis för en massa folk?

Tidigare har arrangerande klubbar betalat en del var och sen låtit medlemmarna köra gratis om jag förstått det hela rätt...
...och anledningen att OSC och GTI inte är med och arrangerar i år stavas SBF och då vill TPC och STCS passa på att skrämma bort alla oplar och VW...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Kunde inte OSC och GTI gått in som sponsorer, och som tack fått gratis inträde för sina medlemmar?
Utan att stå som arrangör alltså...

mvh/Ragnar

Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Ragnar skrev:
Kunde inte OSC och GTI gått in som sponsorer, och som tack fått gratis inträde för sina medlemmar?
Utan att stå som arrangör alltså...

mvh/Ragnar

Det var tydligen inte möjligt. Vet att den lösningen diskuterades men enligt SBF:s regel så gick det tydligen inte.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Elva
Hammenhög/Skåne
Här sen Dec 2003

Jani Hast skrev:
Jag kommer att byta upp på träffen fast bara med kamara i handen utan bil.
Så massa bilder blir det

Jasså du oxo. Kommer att vara där en av dagarna men vilken är ej bestämt än.

Golf mk2 1.8T 20V
Citera
SkodaRS
Trollhättan
Här sen Mar 2004

Jag tänkte åka dit och köra bägge dagar men börjar bli fundersam när man läser detta

Täby
Här sen Feb 2003

Jag har inte läst så jättenoga, men en allmän fråga: Tycker ni att 700:- för två heldagar på bana är mycket pengar? Eller är det nåt annat krux?

#24, #64, #88
Citera
Carl Arwidsson
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Jag har inte läst så jättenoga, men en allmän fråga: Tycker ni att 700:- för två heldagar på bana är mycket pengar? Eller är det nåt annat krux?

Det var gratis förra året så den här chockökningen känns lite väl saftig.

Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:

nja det är väl inte 2 heldagar med ren bankörning har för mig att det är slalom ena dan och strippkörning andra dan
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Bert Svensson skrev:
AndersY skrev:

nja det är väl inte 2 heldagar med ren bankörning har för mig att det är slalom ena dan och strippkörning andra dan

Strippen körningen kan skippas tycker jag , för det är ändå en banträff och inte pröva på strippen träff thumbs down Eller

--VVTS--
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Calle gsi skrev:
AndersY skrev:

Chockhöjningen ligger ju dock i att din klubb inte är med och betalar... förra året kostade det väl 500kr för två dagar för "folk-i-klubbar-som-inte-är-med-och-arrangerar", eller hur var det?

Vallentuna
Här sen Maj 2004

500 för extrainbjudna förra året stämmer bra. Men räkna lite nu på antalet bilar som brukar komma från GTi-klubben och OSC till själva körningen. Ihop är vi väl sisådär 75% av alla på banan. skulle gissa att vi ihop var ÖVER 50 bilar förra året. 50 * 700 = 35000:- = vips en gratis träff för TPC och STCS thumbs down

Kinnekulle kostar 16000L:- per dag. Sen tillkommer ambulans och det kostar 4000:- per dag. Så det blir tungt får jag säga för STCS och TPC att dela på 5000:- i kostnader

Så nu får du gärna förklar a igen varför OSC och GTi-klubbens medlemmar ska betala såna summor. Som exempel kan jag säga att vi hyrde HELA Anderstorp och tog 200:- per bil för körningen. Visserligen tillkom då licensen på 50:- men den tillfaller ju SBF och inte OSC. Vi gick dessutom runt på den träffen.

Vill inte verka sur eller vrång på nåt sätt utan vill ha en rimlig förklaring bara

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jaså, Kinnekulle kostar bara 16000;- för en helgdag - klart billigt. Gelleråsen kostar väl t.ex. nästan det dubbla, om jag inte minns fel? Kul att några håller igen prisökningarna. Men läget är kanske lite mindre attraktivt?
Hur är det med läkare och räddning då, eller är det inget sånt med?

#24, #64, #88
Citera
Carl Arwidsson
Här sen Nov 2002

Ragnar skrev:
Calle gsi skrev:
AndersY skrev:

Chockhöjningen ligger ju dock i att din klubb inte är med och betalar... förra året kostade det väl 500kr för två dagar för "folk-i-klubbar-som-inte-är-med-och-arrangerar", eller hur var det?

Jo jag vet. 500kr stämmer bra det. Känns ju nästan som STCS och TPC inte vill ha dit oss och det tycker jag är väldigt tråkigt.

Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004

Känns lite som ett lyxproblem att spendera så mycket trådutrymme på inträdesavgiften, när man får räkna med 65 (dyrbara) mil T.o.R. Kinnekulle om man bor i Storstockholm.

Jag tänkte i varje fall ta mig till Kinnekulle för att svänga (ej strip) med Snaaben om jag bara hinner byta ut fjäderbenslagringen, mm, efter en utflykt på curbs:en härförleden. Bilskroten hävdar att de skickat nytt komplett fjäderben, så vi får vill se.

See you there!

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
kryckan
gävle
Här sen Jun 2004

känns lite tråkigt detta.. får för mig att det bara blir volvo och saab.. har inget emot dessa märken, men det är helt klert roligare med lite blandade bilar och karraktärer..

ser mer än gärna massa balla små banoplar och bangolfar thumbs up

jag tänker iaf åka dit och fota en massa som jag sen tänkte dela med mig av...

ses där

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Men, alltså... VW & OSC kan inte arrangera utan har valt att stå utanför iår... Och så klagas det på att det kostar pengar att köra för VW & Opel-folket? Nu är jag inte med... om TPC & STCS står för hela arrangemang inkl banhyra, varför ska då VW & OSC köra gratis?

Eller har jag fattat fel i diskussionen igen? Är det 500 vs 700 kr det gäller? Känns som en droppe i havet för två dagar?

Jag kommer inte att köra, tyvärr. Lägger min tid & sista slantar på 924an...

Mvh
Mangan

Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002

Magnus Karlsson skrev:
Men, alltså... VW & OSC kan inte arrangera utan har valt att stå utanför iår... Och så klagas det på att det kostar pengar att köra för VW & Opel-folket? Nu är jag inte med... om TPC & STCS står för hela arrangemang inkl banhyra, varför ska då VW & OSC köra gratis?

Eller har jag fattat fel i diskussionen igen? Är det 500 vs 700 kr det gäller? Känns som en droppe i havet för två dagar?

Jag kommer inte att köra, tyvärr. Lägger min tid & sista slantar på 924an...

Mvh
Mangan

Självklart skall vi som åker Opel och vw betala för oss eftersom vi inte är medarrangörer i år, men det som jag och flera med mig irriterat oss på är att det känns som om TPC & STCS saftat i lite väl på priset? speciellt om man räknar antalet oplar och VW som brukar dyka upp på dessa träffar...
Visst är en 500ing inte jätte dyrt men skulle det dyka upp lika många oplar och VW i år som andra år så skulle det betyda att vi sponsrar deras arrangemang till 100% vilket jag tycker är lite snett??
Andra år ( då OSC, GTI varit med arrangörer) har ju banhyran betalats av respektive klubb som i sin tur finansierats av medlemsavgifterna.

Det är min åsikt i ärendet iallafall.

Jag kommer tyvärr inte komma pga att jag inte hunnit regbes corsan.

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Währner> Frågan är dock om det kommer lika många VW/Opel i år som det gjort tidigare år, nu när det inte är någon "officiell" VW/Opel-träff? Kanske därav höjer TPC/STCS priset pga osäkert? (jag har ingen aning). Samtidigt gör ju det högre priset att folk med extra tight budget skippar att komma, så det blir ju såklart lite M22 över det hela. Den vanliga pris/kvantitet-vågen...

Men men, jag hoppas ni som kör "osvenskt" men ändå vågar er dit känner er välkomna! Alltid kul med blandning och vettigt folk!

Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4   >>
6749 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande