Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1526 besök totalt |
Fråga om bilder
Hejsan! Jo, en fråga om det här med bilder... har man en lite längre tråd kan det ju ta ett tag att ladda alla dessa, vilket gör att om man är snabb och scrollar ner till slutet av sidan där de nyare inläggen finns så blir det ett j-dra "hoppande" tills alla bilder har laddat. Skulle det inte gå att lägga in något script som automatiskt lägger in width/height-taggar på bilderna så att sidan konstitution blir bestämd redan från början? Alltid bra att bli av med irritationsmoment... ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Re: Fråga om bilder
Använder du IE? I så fall kan man under Tools-menyn | Internet options | Advanced-fliken gå ner till sektionen "Multimedia" och bocka i "Show image download placeholders". ![]() _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
Passar på med en till bildfråga...
bilduppladdningsfunktionen är kanon, men visst är det så att det inte går att ladda upp bilder i batch... Det är ett himla klickande och klistrande om man ska ladda upp många i rad. Går det att med en rimlig insats fixa så att man kan ladda upp flera "i rad"? |
||||
Fortsätter att fråga lite om att lägga upp bilder...
Har precis kommit hem från BMW-klubbens träff på Rörbergs flygplats utanför Gävle. I digitalkameran finns det ca 50 bilder från konkörningen och på roliga bilar som stod utställda. Av dessa så skulle jag kunna tänka mig att runt 35-40 st skulle platsa här på rejsa, men om man lägger upp så många bilder i en tråd så kommer den ju att ta 14 dar att ladda fram om man har modem. Hur ska jag göra? En annan detalj: Bör man maskera registreringsskyltarna på de bilder där sådana syns? _________________ Mattias Eriksson "Rullar du inte en gång om året så ligger du inte tillräckligt nära gränsen" - Gammal rallysanning |
||||
Äntligen en som tänker på de Modemare som finns kvar i landet ![]() In med alla dina bilder o ett program som hanterar dina bilder och spara om dem med mer kompression. Programet som du har med din Digitala kamera går det säkert att hantera bilder på olika vis... annars så är ju Photoshop ett aldeles utmärkt program för ditt ändamål. OBS. Men glöm inte att spara dina bilder som orginal innan du ändrar kompression på dem för framtida behov _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||||
Du använder väl knappen "Samma kategori igen". Det hjälper ju en liten liten anings iaf. En massuppladdningsfunktion är nog tyvärr inte aktuell att skruva på just nu iaf. _________________ ![]() |
||||
Du är jättevälkommen att ladda upp massa bilder. Men ett tips är att i trådrubriken skriva: (många bilder) eller liknande så att de som sitter med modem vet vad de ger sig in på ![]() ![]() Ang. regnummer så finns det många som absolut inte vill att regnummer ska synas och många som inte bryr sig om de syns. Om du orkar och har lust så tar du bort regnummer annars inte. Dvs gör som du vill. Men om någon sedan ber dig ta bort regnummer eller en hel bild på något du lagt upp så är det en mycket bra ide att göra som man blir ombedd ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
För att beskära och spara med lämplig kompression finns irfanwiev som ett gratis enkelt alternativ om man inte har Photoshop eller Paint Shop tex.
www.irfanview.com _________________ ![]() |
||||
Den gör inte mycket... om du laddar upp flera bilder efter varandra så var du tidigare tvungen att välja kategori i listan om och om igen. Det går lite fortare att bara klicka på knappen än att klicka fram listan och sen välja kategori om och om igen. Inte mycket hjälp, men lite iaf.... om den inte fungerar alls för dig så undrar jag vilken browser du använder? _________________ ![]() |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
||||
Helt plötsligt så blit alla bilder som jag sparar från rejsa i bitmapp!? Vad beror detta på? Jag vill ju ha JPEG så att man slipper hålla på o konvertera om bilderna...
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1526 besök totalt |