Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
bygger bakvagn
1 besök senaste veckan (3822 totalt)
Nyberg_
umeå
Här sen Jan 2008

Trådstartare
bygger bakvagn

håller på bygga fästena för bakvagnen. verkar det vara någorlunda tänkt till eller är det något galet?
hur räknar jag föresten ut hur långt ner jag ska hålla centrum nav i förhållande till balken innan jag svetsar fast allting?
för hur blir det om jag börjar med navet för långt upp alternativt för långt ner om den faktiska höjden ändras? tänkte så att det inte blir galet med toe bland annat sen.

Tokholm
Här sen Jan 2003

Vad är det för bil?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

ice skrev:
Vad är det för bil?

FD BMW 2002.......numer ganska special

umeå
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Ja det är en e34 bakvagn som är avsmalnad 160mm.

Men ja kom på att jag borde kunna mäta mig till navets placering från orginalbakvagnen jag har sittandes på nu

Ume
Här sen Jul 2003

Tänk på om du tänker försänka den bara om du vill åka lägre än orginal thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Nyberg_ skrev:
Ja det är en e34 bakvagn som är avsmalnad 160mm.

Men ja kom på att jag borde kunna mäta mig till navets placering från orginalbakvagnen jag har sittandes på nu

Navens placering avgörs väl utan de fälgar/däck du tänkt använda. De har en viss höjd...

Sedan får du placera själva hjulhusen och bottenplattan så du får tillräcklig markfrigång för ditt tilltänkta användningsområde.

Om du sedan tar en annan bakvagn och ska hänga på plats så finns ju redan 'geometrin' på den bakvagnen var den fungerar vettigt troligen ungefär där tillverkaren har den standard. Då får du fram hur högt eller lågt i bilen du monterar brygga/bakaxel...

umeå
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Aa precis, men bilen är i den höjd jag vill ha den i senare så det borde ju funka att mäta då?
Bärarmsinfästningarna fästes ovanpå balken också så att de inte pekar upp i bakkant när jag är klar.

umeå
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Jag kunde visserligen kopierat rakt från standard men när jag var tvungen att kapa bort alla infästningar så passade jag på att ändra sweep vinkeln också från 14 till 10 grader.

bygger bakvagn
1 besök senaste veckan (3822 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande