| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
sprut
|
3423 besök totalt |
|
Lite dåligt med information för att kunna svara....
Vem ska mappa det? Vilka funktioner behöver du? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Fiskmås. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Förvänta dig inte att få några uttömmande svar när det enda du orkar skriva är några stackars ord.
Mitt svar på din fråga blir: Köp det som passar dig bäst, enkelt va!
Har själv just dessa funderingar, men jag har försökt läsa på om vad jag måste ha, vad jag vill ha och vad det får kosta. Att ha någon i närheten som är fena på "ditt" system är värt ganska mycket också... VEMS är även mitt tips. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Re:
Jag har själv Emerald. Jag installerade det själv och fick hjälp med att mappa det. Förutom att jag råkade koppla tändspolarnas jord till boxens signaljord vilket ledde till störningar så gick installation klockrent. Efter det har jag haft exakt 0 problem under 5 år och 3-4000 mil. Men det finns ju många dugliga system idag. Megasquirt har ett stort support community, men det verkar behövas också. Det verkar finnas ett samband mellan funktion och hur mycket support man kan googla fram. Min ovetenskapliga teori... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Emerald såg väl tänkbar ut, dock lite dyrare är VEMS.
Har haft MegaSquirt förut, fick aldrig riktigt ordning på det själv, men med lite hjälp så funkade det helt ok (körde bara insprutningen). Nu vill jag köra både inspr. och tändning och kan få hjäp med VEMS (iofs även MS) på nära håll + att priset hamnar vettigt. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
|
Ojj jag va lite dålig på info...Bygger en Mercedes 190e 2.5-16v som ska bli gat/ban bil. Blir en rätt vass motor på runt 300 vilda sådana. Vems sprut vill jag inte ha så andra sprut är av intresse.
_________________ Joachim Sundqvist |
||||
|
Viktigaste frågan du bör ställa dig= Vem i närheten kan mappa vad och köpa det.
Jag valde MS pga kompis mappat det framgångsrikt på samma motor några gånger. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Viktigaste frågan du bör ställa dig= Vem i närheten kan mappa vad och köpa det.
Jag valde MS pga kompis mappat det framgångsrikt på samma motor några gånger. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
sprut
|
3423 besök totalt |