Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW 328 diff
2771 besök totalt
Richard1
kalmar
Här sen Feb 2010

Trådstartare
SÄLJES: bmw 328 diff

Hej som överskriften så har jag en bmw e36 328 automat diff till salu. Även tillhörande drivaxlar.
Efter lite googlande borde den heta 188 diff och ha 25% låsning. Vet ej utväxling men kommer som sagt ifrån en automat.

Priset då ja det är bud som gäller men vi börjar på 2500;- på nummer 076- 8567558

Skickas ej utan hämtas på plats i Kalmar

Mvh Richard berg

TXR PERFORMANCE
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Om du kan tänka dig skicka är jag intresserad

Här sen Jul 2012

Hur vet du att den har diffspärr?

2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012

Är det samma drivaxlar till m3 3.0 så är jag spekulant på en av dom:) skicka gärna pm med pris

Gäst

Slutväxeln bör ligga på 3.91. Mig veterligen såldes det dock inga 328or med diffbroms i Sverige, men kan ju ha fel/vara importerad bil?

Har för mig att det skall finnas någon märkning på klumpen om den är bromsad, men minns inte vad det är. Om inte annat är det väl bara att snurra på ena axeln och se om den andra går åt samma eller motsatt håll
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Manuella E36:or med sexa har 2.93 i de allra flesta fall.

M3 3.0 har grövre hjullager och större medbringare, medbringarna kan man byta men lagerna blir nog svårt att hitta några som löser det problemet.

moosefan

Gäst

Re:

Johan Rius skrev:
Manuella E36:or med sexa har 2.93 i de allra flesta fall.

M3 3.0 har grövre hjullager och större medbringare, medbringarna kan man byta men lagerna blir nog svårt att hitta några som löser det problemet.

Ah, yes, tänkte helt fel. Tror dock 328 automaten har 3.07, manuella har som du säger 2.93.
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Det är diffbroms i den säljaren har kontrollerat detta och han vet vad en diffbroms är.

Det går säkert lösa någon form av transport av den om det inte är alldeles avsides om budet är vettigt.

Ja det lär bli jag som fraktar den isåfall åt honom och jag åker lite kors och tvärs hela tiden met utgångspunkt kalmar - växjö-göteborg-åmål eller längs dessa sträckor bara att dra streck på kartan..

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Re:

Diket skrev:
Det är diffbroms i den säljaren har kontrollerat detta och han vet vad en diffbroms är.

Det går säkert lösa någon form av transport av den om det inte är alldeles avsides om budet är vettigt.

Ja det lär bli jag som fraktar den isåfall åt honom och jag åker lite kors och tvärs hela tiden met utgångspunkt kalmar - växjö-göteborg-åmål eller längs dessa sträckor bara att dra streck på kartan..

Perfekt thumbs up sitter i Göteborg minst tre dagar i veckan..

Här sen Jun 2008

Blev du av med diffen eller är den kvar?

SÄLJES: BMW 328 diff
2771 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande