| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW 328 diff
|
2771 besök totalt |
|
SÄLJES: bmw 328 diff
Hej som överskriften så har jag en bmw e36 328 automat diff till salu. Även tillhörande drivaxlar. Efter lite googlande borde den heta 188 diff och ha 25% låsning. Vet ej utväxling men kommer som sagt ifrån en automat. Priset då ja det är bud som gäller men vi börjar på 2500;- på nummer 076- 8567558 Skickas ej utan hämtas på plats i Kalmar Mvh Richard berg _________________ Richard Berg TXR PERFORMANCE |
||
|
Slutväxeln bör ligga på 3.91. Mig veterligen såldes det dock inga 328or med diffbroms i Sverige, men kan ju ha fel/vara importerad bil?
Har för mig att det skall finnas någon märkning på klumpen om den är bromsad, men minns inte vad det är. Om inte annat är det väl bara att snurra på ena axeln och se om den andra går åt samma eller motsatt håll
|
||
|
Manuella E36:or med sexa har 2.93 i de allra flesta fall.
M3 3.0 har grövre hjullager och större medbringare, medbringarna kan man byta men lagerna blir nog svårt att hitta några som löser det problemet.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
|
Re:
Ah, yes, tänkte helt fel. Tror dock 328 automaten har 3.07, manuella har som du säger 2.93. |
||
|
Det är diffbroms i den säljaren har kontrollerat detta och han vet vad en diffbroms är.
Det går säkert lösa någon form av transport av den om det inte är alldeles avsides om budet är vettigt. Ja det lär bli jag som fraktar den isåfall åt honom och jag åker lite kors och tvärs hela tiden met utgångspunkt kalmar - växjö-göteborg-åmål eller längs dessa sträckor bara att dra streck på kartan..
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
|
Re:
Perfekt _________________
|
||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW 328 diff
|
2771 besök totalt |