| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
slangdragning elservopump
|
2678 besök totalt |
|
Hej alla kunniga
Håller på att sätta in elservopump i min banåkarbil. Har fått slang på hydroscand så nu ska jag dra den. Pressade ändar osv. Blir ju 100gånger lättare att dra den inne i bilen, är det en dum idé? Den är ju mer skyddad där inne, men hur pass högt tryck osv är det i en styrservo? Inte ball om den skulle smälla av om den jobbar med massa tryck. Blir lite kladdigt i coupen då:) blir väl iofs inte bra om den smäller under heller. Är ju några liter olja i systemet.. Tankar mottages gärna. Bilen är en audi v8. Pumpen ska sitta i skuffen. _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||||
|
De jag har sett som sprungit läck på bana brinner jävligt bra så jag hade nog behållit den i motorrummet.
_________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||||
|
Re:
Om du lyfter på huven på en audi V8 så är det inte överdrivet extraplats som hos en normal 4 eller 6 cylindrig bil... _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re: slangdragning elservopump
Rör igenom kupen, bra klamrade etc och skarvarna utanför. Sedan kan du ju göra ett 'lock' utanför rören så rören inte skadas eller det skvätter upp etc om något ändå skulle hända. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
Nä ja vet, men den kan ju placeras där det finns det lilla utrymme som behövs.
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
|
Re:
Ja men den ska sitta bak:) Trångt o bökigt under locket. Sen vill jag ha bak allt så jag kan främja viktfördelningen lite till. Den servopumpen som ska in är desutom ganska hög så blir inget bra där framme. Blir väl o dra dom under. _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||||||
|
Re:
Så här gjorde jag, flyttade torrsumpstank och styrservopump till en sluten låda i cupén. Slangarna går i en metallslang in till motorrummet och en liten fläkt håller nere tempen i lådan _________________ Peter Franzén Lotus 62 Nissan v6 såld MB SLK såld |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2678 besök totalt |