Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Saabsther ss7 -07(100-200 4,1s på mantorp )
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23
15 besök senaste veckan (201704 totalt)
AD7

Här sen Jul 2013

Vad hade du för dimension på bak och framdäck? Åker 285/40 15 och kikar efter lite alternativ.

Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare

Sover i väntan på våren och agerar hylla för nästa projekt.

Kan säljas till rätt intressent

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
ZVR
Skogstorp
Här sen Nov 2004

Och nästa projekt är????

Huddinge
Här sen Nov 2002

Ser ut som E30M3 tak iaf

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Nästa projekt är fortfarande lite "oklart" vi får se lite vad som komma skall framöver...

Men det blir en gatgodkänd RingWagen att glida runt lite i bara

Dom snabba grabbarna får fortsätta med sitt jag har inte råd att vara konkurrenskraftig så därför låter jag bli

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Ja någon vidare fart på verksamheten och ombyggnationerna är det verkligen inte men tog iaf tag i den förbanande downpipen som brukar envisas med små retfulla läckage med jämna mellanrum nu blir det V-band ifrån avgashuset istället hoppas de tska fungera bättre..

Lite vidare småservice skulle varit fint at tfår gjort med så får man se vart det kan bära av för lite körning helt klart sugen på Ringen men är orolig över att dom inte uppskattar mitt bygge något vidare där nere i bratwurst land :/

Att vifta med ett SBP papper är nog tämligen ointressant om dom sätter den sidan till...

Någon som har några incidenter ifrån Ringen med avvisade bilar??

Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re: Se7en: Saabsther ss7 -07(Dags att damma av)

Diket skrev:
Detta var vad jag trodde för länge sedan att det skulle bli för delar detta är inte riktigt up to date längre vi tar specen senare......

Jag har nu börjat bygga mig en Esther Seven....

Mer bilder och info kommer fortlöpande då det händer lite mer i garaget. just nu är det mycket handla och planering av alla delar o så..

Ram: Esther Made in Ugglerum köptes som rullande chassi

Motor:Blir en Saab knota (av gammal Saabkärlek)

Låda: Borg warner t5 bör kunna hantera effekten utan att haverera

bakaxel: Volvo 240 1031 med dana diffbroms

Spindlar: Gamla goa Taunus spindlar

Stötdämpare: Gaz justerbara 12" fram 16" bak

Bromsar: Wilwood 4-kolvsok fram tillsammans med ventilerade 280mm skivor bak blir det troligen saab 9000 ok skivor oklart i skrivande stund....

Det var väl dom största bitarna i bygget men mera kommer

Jag kan oxå tillägga att denna inte kommer i kategorin Locost det planerades bort fort det blir garanterat Hicost..

Citera
Kasten
Växjö
Här sen Feb 2015

Kom igen nu!
Nu är ju min snart färdig, och du har varit en av de största inspirationskällorna!
inte sälja, lite mer modsport kanske!?

Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Då har bilen dammats av och provkörts en runda på Mantorp allting fungerade bra utan bekymmer dock så saknades lite fart i föraren det tar en stund att bygga upp tempot i skallen då ingångarna i kurvorna blir alldeles för långsam tyvärr

Kollade lite i loggarna:
100-200 4,1 sek
vmax 252 km/h med körning på varvstopp 100m
1.22,9 som bäst med mycket mer att ge i spårval och ingångsfarter i kurvor så jag tror utan tvekan det sitter en sub 1,20 med lite mer varv i kroppen och fria varv.

Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005

Kul att bilen kommit ut på banan igen.
Antar att du kör på slicks? Hur många sekunder gör slicks vs r-däck på mantorp?
Skulle vara kul att testa om man kom över ett set däck till hyggligt pris.

#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack..

Väldigt beroende på dimensioner gummiblandning osv

även hur optimerad bilen är för det ena däcket skiljer endel på chassisättningen på slicks vs R-däck skulle jag vilja säga.

tummen pekfinger höftskott 2-3 sekunder dock så har våra banor ganska olika grepp olika dagar pågrund av många faktorer varav drifting och andra mindre seriösa evenemang med vevhusventilation och gud vet vad sprutandes åt alla håll.

När jag kör denna tiden är banan väldigt hal pågrund av drifting och övrigt skit på banan som gör den hal.

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Diket skrev:
Tack..

Väldigt beroende på dimensioner gummiblandning osv

även hur optimerad bilen är för det ena däcket skiljer endel på chassisättningen på slicks vs R-däck skulle jag vilja säga.

tummen pekfinger höftskott 2-3 sekunder dock så har våra banor ganska olika grepp olika dagar pågrund av många faktorer varav drifting och andra mindre seriösa evenemang med vevhusventilation och gud vet vad sprutandes åt alla håll.

När jag kör denna tiden är banan väldigt hal pågrund av drifting och övrigt skit på banan som gör den hal.

Beror helt på vilket R däck.. R888 eller Yoko050 som är som ett slicks

Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Ja det har ju som Richard nämner där kommit endel riktigt snabba "R-däck" med prestanda en rejäl nivå över dom klassiska R888 Yoko 048 Kumho V70 mfl

hankook har väl ett som sniffar på den prestandan med eventuellt men valde att lämna dom utanför men grovkalkyl men blir ju fel med när man inte nämner dom..

Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Diket skrev:
Ja det har ju som Richard nämner där kommit endel riktigt snabba "R-däck" med prestanda en rejäl nivå över dom klassiska R888 Yoko 048 Kumho V70 mfl

hankook har väl ett som sniffar på den prestandan med eventuellt men valde att lämna dom utanför men grovkalkyl men blir ju fel med när man inte nämner dom..

Ja detta Z221 från Hankoook ska va en riktigt bra däck med, Yoko 050 och det Hankooket är det bästa som finns nu i R däcks svängen

Team som kört båda i WTAC säger greppet är lika är mest hur fort och hur länge greppet håller i som är skillnaden

Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Saabsther ss7 -07(100-200 4,1s på mantorp )
<<   1, 2, 3 ... 21, 22, 23
15 besök senaste veckan (201704 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande