Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 15 besök senaste veckan (201704 totalt) |
![]() Sover i väntan på våren och agerar hylla för nästa projekt. Kan säljas till rätt intressent ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Nästa projekt är fortfarande lite "oklart" vi får se lite vad som komma skall framöver...
![]() Men det blir en gatgodkänd RingWagen att glida runt lite i bara ![]() Dom snabba grabbarna får fortsätta med sitt jag har inte råd att vara konkurrenskraftig så därför låter jag bli ![]() ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Ja någon vidare fart på verksamheten och ombyggnationerna är det verkligen inte men tog iaf tag i den förbanande downpipen som brukar envisas med små retfulla läckage med jämna mellanrum nu blir det V-band ifrån avgashuset istället hoppas de tska fungera bättre..
Lite vidare småservice skulle varit fint at tfår gjort med så får man se vart det kan bära av för lite körning helt klart sugen på Ringen men är orolig över att dom inte uppskattar mitt bygge något vidare där nere i bratwurst land :/ Att vifta med ett SBP papper är nog tämligen ointressant om dom sätter den sidan till... Någon som har några incidenter ifrån Ringen med avvisade bilar?? ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Re: Se7en: Saabsther ss7 -07(Dags att damma av)
_________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Då har bilen dammats av och provkörts en runda på Mantorp allting fungerade bra utan bekymmer dock så saknades lite fart i föraren det tar en stund att bygga upp tempot i skallen då ingångarna i kurvorna blir alldeles för långsam tyvärr
![]() Kollade lite i loggarna: 100-200 4,1 sek vmax 252 km/h med körning på varvstopp 100m 1.22,9 som bäst med mycket mer att ge i spårval och ingångsfarter i kurvor så jag tror utan tvekan det sitter en sub 1,20 med lite mer varv i kroppen och fria varv. ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Kul att bilen kommit ut på banan igen.
![]() Antar att du kör på slicks? Hur många sekunder gör slicks vs r-däck på mantorp? Skulle vara kul att testa om man kom över ett set däck till hyggligt pris. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Tack..
Väldigt beroende på dimensioner gummiblandning osv även hur optimerad bilen är för det ena däcket skiljer endel på chassisättningen på slicks vs R-däck skulle jag vilja säga. tummen pekfinger höftskott 2-3 sekunder dock så har våra banor ganska olika grepp olika dagar pågrund av många faktorer varav drifting och andra mindre seriösa evenemang med vevhusventilation och gud vet vad sprutandes åt alla håll. När jag kör denna tiden är banan väldigt hal pågrund av drifting och övrigt skit på banan som gör den hal. _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Re:
Beror helt på vilket R däck.. R888 eller Yoko050 som är som ett slicks _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Ja det har ju som Richard nämner där kommit endel riktigt snabba "R-däck" med prestanda en rejäl nivå över dom klassiska R888 Yoko 048 Kumho V70 mfl
hankook har väl ett som sniffar på den prestandan med eventuellt men valde att lämna dom utanför men grovkalkyl men blir ju fel med när man inte nämner dom.. _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
Re:
Ja detta Z221 från Hankoook ska va en riktigt bra däck med, Yoko 050 och det Hankooket är det bästa som finns nu i R däcks svängen Team som kört båda i WTAC säger greppet är lika är mest hur fort och hur länge greppet håller i som är skillnaden _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 15 besök senaste veckan (201704 totalt) |