Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Inbytt
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (32756 totalt)
Mikael_A:son
Alingsås
Här sen Jan 2015

Jag har kikat och funderat på den här kärran några vändor. Tror däremot jag bestämt mig för en avsevärt mycket billigare bil istället, men det hindrar mig inte från att ge lite tips i all välmening:

Annonsen(tråden) är inte särskilt bra idag.

I första inlägget hänvisar du till din hemsida, som är väldigt rörig när man letar info om bilen du försöker sälja, det finns några bilder, men vissa är gamla. Det finns inget pris(eller jo, flera stycken vilket också är förvirrande), ingen kort och enkel uppdaterad speclista över vad som är ändrat på den. Tråden startades 5-6 år sedan.

Mitt tips, lägg upp en ny tråd och be admin ta bort denna.
Skriv lagom mycket relevant info om bilen och lägg upp några fräscha bilder(informativa snarare än snygga). Lägg upp ett pris.

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Inbytt

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Nillet skrev:
Edit: Tråden är snart läst 22 000 gånger så intresset finns.
Det finns många som kollar på en trafikolycka också, utan att vilja delta

Lycka till med försäljningen.

Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Mikael_A:son skrev:
Jag har kikat och funderat på den här kärran några vändor.

+1

Mikael_A:son skrev:
Annonsen(tråden) är inte särskilt bra idag.

Det finns inget pris(eller jo, flera stycken vilket också är förvirrande), ingen kort och enkel uppdaterad speclista över vad som är ändrat på den. Tråden startades 5-6 år sedan.

+1
Något som "avskräcker" lite är att det är en så gammal tråd, priset i sig har jag råd med men det kanske inte är rätt bil för mig. Så köper jag den och upptäcker att det inte var rätt för mig så blir jag sittandes med en bil jag inte kan sälja på 783 år. En viss förlust på att köpa bil är det, men att inte kunna sälja den är ännu värre.

Bara i all välmening.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Mikael_A:son
Alingsås
Här sen Jan 2015

Re:

Nillet skrev:
Jo, jag kan behöva råd...
Ny annons kommer när det blir vår, samtidigt med blocket.
Känns dock meningslöst att lägga upp ett pris, skriver jag 2 kr så får jag bara bud på 1 kr utan att de sett bilen.

Edit: Tråden är snart läst 22 000 gånger så intresset finns.

Jo, det är klart att det är lite svårt att sälja vissa bilar. Opel Speedster är ju lite av en doldis(ska ärligt erkänna att jag hellre skulle ha en Elise, de är ju "originalet" trots allt.) som få känner till. Samtidigt är det vinter och lågsäsong på sportbilar så ska man sälja en relativt okänd sportbil just nu så får man nog räkna med skambud tyvärr.

Jag hoppas bara att du får sålt den innan jag ändrar mig och går till banken för att ta ett onödigt stort lån.

Inbytt
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (32756 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande