| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hitta 5-läges vridströmställare med inbyggda motstånd
|
761 besök totalt |
|
Nån som vet var man kan hitta en sådan? Gärna lite kraftigare modell rent fysiskt (kretskortsmonterade minimodeller lär paja fort )
Ska sitta i racebilen och med hetsiga chaufförer kan det vara bra om den inte vrids sönder i stridens hetta
Jag vill styra en 0-5v ingång på mitt sprut, så varje läge på vredet ger olika impedanser. Visst kan jag lägga ett motstånd på varje utgång, men det vore smäckert om det redan fanns inbyggt. Men förslag på vettiga modeller utan motstånd är också högintressant. Har kikat på kupefläktvred, men har inte hittat nåt vettigt
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Jag kanske kan fixa switchar... Ska kolla läget...
Jag tror det sitter Grayhills 56-serie i många F1-rattar. http://www.grayhill.com/assets/1/7/r Fast du får löda dit motstånd för spänningsdelningan själv...
|
|
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
![]() |
Skruva banåkabil
|
761 besök totalt |