Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTi -90 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (16320 totalt) |
OBS! Bilen är såld!
Peugeot 205 GTi -90 Classique Sport #002 Blir en banbil som då och då även tjänstgör pendlarbil... därför har ja valt att investera i vissa bekvämligheter såsom stereo tex. orginalfakta Motor: ¤ 1.9l 8v SOHC ¤ 122hk @ 6000 rpm ¤ 150nm @ 3000 rpm Prestanda: ¤ 0-100km/h: 8.5 s Vikt: ¤1000kg tjänstevikt Modifierat Motor: ¤ Öppet dubbelkonat luftfilter från Misab ¤ Supersprint 4-2-1 extraktor ¤ 2" avgas med metallisk katalysator och 1 Simons slutdämpare ¤ Portad och planad topp ¤ omslipad kamaxel ¤ Setrab oljekyl ¤ Grp N motorbussningar ¤ Skvalpskydd i oljetråget Bromsar: ¤ 266mm slitsade & ventilerade framskivor från 206 GTi ¤ 54mm framok från 206 GTi ¤ Stålomspunna bromsslangar runt om ¤ Wilwood 570 bromsvätska ¤ 22,2mm Huvudbromscylinder från 306 XSi ¤ Wilwood reduceringsventil till bakbromsarna Chassi: ¤ OMP fjäderbensstag ¤ Ställbara AVo-dämpare runt om ¤ 30mm AVo sänkfjädrar fram ¤ Powerflexbussningar till bärarmar och kränghämmare fram Fälg & Däck: ¤ Till vardags: 16x7" Tecnomagnesio Sport fälgar, 205/45 Goodyear Eagle F1 GS-D3 ¤ På bana: 15x6,5" Fox Racing fälgar, 195/55 15" Toyo Trampio R888 Inredning: ¤ Vita mätartavlor (Birba) ¤ Sparco Sprint framstolar ¤ Lite allmänt lättad ¤ Snap-off rattnav ¤ Ratt, pedaler & växelspaksknopp från Luisi ¤ MTR Shiftlight ¤ 1kg pulversläckare Prestanda: ¤ 0-100km/h: ~8.0 s Vikt: ¤ 950kg tjänstevikt I framtiden ¤ Kolfiberhuv ¤ Ferodo DS2500 belägg ¤ Mappning ¤ Bakaxelrenovering Bilder Emmaboda -04 Gelleråsen -04 Kinnekulle -04 _________________ /Fredrik Fröberg |
Lite uppdateringar:
Väntar fortfarande på USB-kabeln till mobilen, sen kommer fler bilder! Nu sitter iaf 2 Sparco Sprint stolar fram istället för de hala helskinns stolarna som satt där orginal.. Batteriet ska flyttas bak och baslåda och slutsteg ska bort! Viktminskningen har börjat! Skeva bromsskivor skall bytas oxå, förhoppningsvis e de bara bakskivorna... I övrigt: Kul att testa bilen på Gelleråsen, märktes verkligen att de behövs R-däck! Bromsarna bettade dock riktigt bra å mattades inte alls! Synd bara på de skeva skivorna, gjorde att man fegbromsade lite.. _________________ /Fredrik Fröberg |
Lite bilder på de nya bromsarna, väntar bara på de nya greenstuffbeläggen, sen ska de monteras!
266mm slitsade & ventilerade skivor, svartlackade 206 GTi ok & motul RBF 600! oken innan lackning... _________________ /Fredrik Fröberg |
Mer bilder, avgasmontering och uppgradering av bromsar fram.
Extraktorröret på plats, glänser fint! Metallisk katalysator innan montering.. Systemet efter katalysatorn.. Gammal(t.v.) vs. ny huvudbromscylinder(t.h.) 206 GTi ok(t.h.) vs. 205 GTi ok(t.v.) 206 GTi bromsarna på plats fram! Nya skivor bak.. Greenstuff beläggen inte så gröna längre.. _________________ /Fredrik Fröberg |
Jag har gjort det och freddan ska göra det vad jag vet
om det inverkade märkbart på väghållningen kan jag dock inte svara på då jag hann byta till nya fjäderben innan jag körde bana efter flytten. _________________ /Niklas Holmlöv Mx5 turbo |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 205 GTi -90 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (16320 totalt) |