Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4029 besök totalt |
|
||
Stämmer verkligen hastigheterna?
325 km/h på rakan 297 km/h i Schwedenkreuz 285 km/h i Fuchsröhre innan han slår av.... |
||
Men det där är rena racebilar, det här är ju en helt vanlig glassätarbil
![]() För övrigt är Z4 GT3 det mesta sexiga jag sett som står på alla 4, bjussar på en bild från 24 timmars i helgen. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Riktigt snabbt, jag har svårt att tro att hastighetsmätaren i bilen ljuger, den stämmer med den dom lagt på videon.
Har lite svårt att tro att dom trimmar hastighetsmätaren innan en sån här grej ![]() Sen hur det står sig mot GPS fart är ju en helt annan sak, man kan ju bara spekulera i hur exakta mätare är i bilar. Vissa bilar visar exakt och andra upp till 10% fel _________________ Viktor Starkman |
||
Re:
Koenigsegg CCR var väl den bil som gått snabbas på rakan innan med 313 km/h i uppmätt med GPS under SportAuto testet av bilen. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Det är mycket möjligt, sen finns det ju "GPS uppmätt till 400" på rakan också
![]() Men säg då att mätaren visar 10% fel då blir det ju strax under 300 riktig fart, tror nog denna lambon och CCR kan matcha varandra ganska bra på rakan, lambon bör ha bättre utgångshastighet, vikten vet jag inte men lambon väger säkert lite mer? Jaja går att spekulera mycket, men visst GPS fart hade vart intressant. _________________ Viktor Starkman |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4029 besök totalt |