Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 2003 Tack Bil&Motorteknik
<<   1, 2, 3, 4, 5
40376 besök totalt
Klaus81

Här sen Feb 2015

Trådstartare
Re:

964RS skrev:
Medbringaren på högersida är kortare, rejält kortare, än på vänstersidan, därför ser man ett stort glapp på den sidan. Jag tror att alla M3 e46'or som gått några mil har detta glapp.

Skall du byta till e36'ans diff, som är en helt underbar uppgradering, så måste du behålla ditt diffhus (bakaxelklumpen) och stoppa in e36'ans diff samt plocka över medbringarna.

Tack för info thumbs up

BMW M2
Citera
Klaus81

Här sen Feb 2015

Trådstartare
Var länge sedan jag uppdaterade här men bilen finns kvar.

För ett par veckor sedan började jag höra ett lågt knackande ljud får motorn vid belastning mellan 2000-3000varv. Efter att ha googlat och hittat alla möjliga teorier bestämde jag mig för att lämna in den till Bil & Motorteknik i Huddinge. Den erkänt duktiga Perre som äger firman åkte med på en provkörning och kunde konstatera samma ljud. Vi började med att byta kattar då jag visste att de skramlade (värmeplåtarna) samt en ventilkontroll för att se spel och hur kammar och vippor mådde. De mådde alldeles utmärkt och spelen var inom gränsen. Han föreslog att de skulle ta ner tråget och kontrollera vevstaks/ramlager. Precis som Perre hade misstänkt var de trötta, ett av dem hade slitits ner till kopparn. De byttes ut. När allt var nere fick det även bli en ny multirem och ett frihjul då lagret hade gjort sitt. Även vevlager kontrollerades.

Nu är bilen "tyst" igen och går som aldrig förr

Allt detta gjordes på 2 dagar, fick feedback flera gånger på telefon och servicen var på topp. Kan starkt rekommendera Bil&Motorteknik. De ska även återkomma med offert på förstärkning av bakvagnen, det ungefärliga priset verkade mycket lovande.

BMW M2
Citera
Blon88

Här sen Sep 2016

Hej!

Fick du en prislapp på förstärkningen av bakvagnen?
Har det gjorts? blev det bra?

Mvh
Björn

crille_h
Habo
Här sen Feb 2014

Jag har en uppsättning förstärkningsplåtar som jag aldrig hann montera om någon vill köpa.
Billigt!

BMW M3 E90 "CRT inspirerad"
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 2003 Tack Bil&Motorteknik
<<   1, 2, 3, 4, 5
40376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande