Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 40376 besök totalt |
Re:
Tack för info ![]() ![]() _________________ Klaus Hedenberg BMW M2 |
||
Var länge sedan jag uppdaterade här men bilen finns kvar.
För ett par veckor sedan började jag höra ett lågt knackande ljud får motorn vid belastning mellan 2000-3000varv. Efter att ha googlat och hittat alla möjliga teorier bestämde jag mig för att lämna in den till Bil & Motorteknik i Huddinge. Den erkänt duktiga Perre som äger firman åkte med på en provkörning och kunde konstatera samma ljud. Vi började med att byta kattar då jag visste att de skramlade (värmeplåtarna) samt en ventilkontroll för att se spel och hur kammar och vippor mådde. De mådde alldeles utmärkt och spelen var inom gränsen. Han föreslog att de skulle ta ner tråget och kontrollera vevstaks/ramlager. Precis som Perre hade misstänkt var de trötta, ett av dem hade slitits ner till kopparn. De byttes ut. När allt var nere fick det även bli en ny multirem och ett frihjul då lagret hade gjort sitt. Även vevlager kontrollerades. Nu är bilen "tyst" igen och går som aldrig förr ![]() Allt detta gjordes på 2 dagar, fick feedback flera gånger på telefon och servicen var på topp. Kan starkt rekommendera Bil&Motorteknik. De ska även återkomma med offert på förstärkning av bakvagnen, det ungefärliga priset verkade mycket lovande. _________________ Klaus Hedenberg BMW M2 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 40376 besök totalt |