Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4219 besök totalt |
Nu Kör vi återigen på F5......
Då var det dax igen..... Klippans Motorsport klubb bjuder in er till bankörninghar på F5 i Ljungbyhed, vi har bokat upp lördagen den 31/7-04 och vid extremt dåligt väder har vi 1/8-04 som reserv. Insläppet startar kl. 08.00-08.15. Därefter sker en besiktning av er bil, batteriet för ej sitta löst, fordonet får ej ha några läckage och lösa föremål får ej förekomma i bilen. Bilen måste vara besiktigad, skattad och vara minst trafikförsäkrad för att få köras på banan.o:B:S Fösäkringen på din bil vid bankörning kan vara ogiltig vid frågor kontakta ditt Försäkringsbolag. Förare måste ha minst B- behörighet och skall ha heltäckande bomullsklädsel, handskar och hjälm av typ mc och moped, all utrustning medtages. Efter besiktningen har vi ett förarmöte där vi går igenom regler, sen kör vi två varv runt banan s.k. följa John. Bilarna släpps sedan ut på banan. Ingen lunch paus förekommer men möjligheten att lämna området finns hela dagen. Träffen varar till kl. 17.00. Inne på området finns lättare förtäring till självkostnadspris. För att få vistas på området skall man vara medlem i Kmsk, medlemskap kan lösas på plats. Pris för att bli medlem är 200:- och för att köra 300:-, så är du medlem betalar du endast 300:-. Anmälan till att köra görs genom att sätta in pengarna på bankgiro nr. 5126-2913 senast Fredagen den 23/7 glöm ej att ange namn och eventuellt medlems nr. på inbetalningskortet. Om man ej ska köra men vill titta kostar det 20:- förutsatt att man är medlem.Annars 50:-. Klubben tar in maximalt 60 bilar till körningenoch klubben måste ha minimum 35 bilar föranmälda för att körningen skall bli av. Har ni några frågor angående banan så hör av er till ola olsson som har erfarenhet av banan. Har ni andra frågor gå in på vår hemsida, http://kmsk.mine.nu Med vänliga hälsningar Klippans Motorsportklubb. ![]() ordförande Stefan Elg tfn 0739-225330 Träffansvarig ola olsson tfn 0703-188184 _________________ Stefan Elg ordförande Klippans MsK Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3) Opel GSi 16v Cab Golf GTi 8v |
||||||
Hej!!
Vi har fått tillstånd att ta in medlemmar från vår klubb på området .När man betalar för körningen skall man vara medlem, man kan även lösa en sk prova på gång och då är man medlem för dagen 400:-. Sen kan man om man vill titta lösa ett stödmedlemskap 100:- och då är man också medlem , sen kan man lösa ett dags stödmedlemskap för 50:- och de säger sig själv vad det innebär. Meningen med detta arrangemang är inte att ta in åskådare det är att köra. Där för gör vi ingen jätte reklam för det. Sen tycker folk att det är dyrt att komma in och betala 50kr för ett dagsmedlemskap och löser antingen ett racig eller stödmedlemskap .Depå'n är det enda stället som icke körande får uppehålla sig på så på det sättet minskar vi olyckriskerna. För mer info eller fler frågor kontakta mig 0739-225330 / Stefan_gsi16v@hotmail.com Mvh Stefan Elg _________________ Stefan Elg ordförande Klippans MsK Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3) Opel GSi 16v Cab Golf GTi 8v |
||||||
ok, jag nöjer mig med det svaret tills vidare, men jag hoppas ni har följt debatten vad gäller försäkringar och bankörning. Mer att läsa om det finns här:
http://www.bmwsc.com/docs/bmwsc_poli _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
||||||
Ja ,Kmsk som arrangerar detta är säkra på vad VI har fått för direktiv av SBf samt uthyraren av banan. Som jag skrev till den andra killen som ställde samma fråga... E något oklart ring mig 0739-225330. Mvh Stefan _________________ Stefan Elg ordförande Klippans MsK Saab 9-3 Aero (Nordic Steg 3) Opel GSi 16v Cab Golf GTi 8v |
||||||
Jepp, enl. PCS hemsida så är det slalom samma dag. Har svårt att se hur det skall gå till?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Jag tror att PCS numera kör slalom på en av dom stora banorna, så hade det ivf varit på första deltävlingen och det var så oxo på årsmötesslalomen. Alltså finns det plats för både PCS och Klippans MK samtidigt. Inte fel om man ska köra slalom i klass R, kan man ju rulla in med helt genomvärmda däck efter ett rejält banpass;-) _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() _________________ Eva Dürholt |
||||||
Är det klart nu att det blir åka av eller? Väntar på bekräftelse.
Stefan: Senast var jag ju med och körde, då betalade jag medlemsavgiften. Men jag har inte fått något medlemsbevis än, får jag det på lördag?? _________________ Rachid Rachid |
||||||
Jag och min sjua kommer vara på plats......
![]() ![]() ![]() tänkte tala vänligt till vädergudarna några dagar innan... ![]() // Staffan _________________ Staffan Lindén Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343 Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight= |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4219 besök totalt |