| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga om hjulupphängning i en BMW E36 Coupé
|
826 besök totalt |
|
Hej! Det är så att jag planerar att bygga en gatregistrerad banbil på en BMW E36 Coupé, då med M50B25 turbo och så vidare. Men för att få den genom SFRO krävs ju att drivlina, bromsar och hjulupphängning är ombyggt på något vis. De två första är inga problem. Men min fråga är då om någon vet vad man kan bygga om i hjulupphängningen som skulle klassas som ombyggt och inte utbytt. Camberstag är tydligen en sådan grej till exempel. Och även då jag ska köra bana och sänka bilen väldigt mycket så hade det ju varit perfekt om man kunde sänkt ner framvagnen till exempel för att få bättre vinkel på bärarmarna, om nu detta är möjligt. Tack på förhand! Johan _________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||
|
Titta igenom denna tråd (senare delen).
Där förklarar Gustav U rätt så ingående vad som krävs! Själv planerar liknande recept som du men har lagt det för tillfället på is.
Vill du ha trevliga hjulvinklar fram så kör du med e46-bärarmar (breddar något på köpet!). _________________ Tim Anle |
||
|
König: Den besiktningsmannen jag pratade med sa att något hos alla de tre systemen skulle vara ombyggt på något viss. Och eftersom jag har tänkt gå genom honom så får man rätta sig efter det
borz: Jaha okej härligt ju. Tackar för länken, ska kolla genom den så fort tid finns över. Men blir det inte vansinnig camber med E46-bärarmar? För jag vill gärna få ut hjulen så mycket som möjligt eftersom bilen ska breddas, mest bara så man inte få typ 5 grader camber på köpet
_________________ Johan Palmqvist BMW E46 M3 "CSL" Motorsport-chassi #038 BMW E46 M3 "Clubsport" -02 BMW E30 320i Coupé (Sport Evolution) -87 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
826 besök totalt |