Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-08-01 Lazzat RS del II @lunda | 1, 2 >> 6839 besök totalt |
|
Hör inte detta hemma på eftersnack-avdelningen? Kul bilder, kunde själv inte delta pga födelsedagsfirande men var där och tittade som snabbast. Himlen öppnade sig på vägen hem. Hoppas ni slapp det. Förvånades av den något vingliga (men snabba) Mistubishin, ska de vara så mjuka...?
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
Den vingliga Mitsubishin kom två!
Fö var det en mycket trevlig dag på Lunda idag! Jag börjar så smått komma överens med Lådbilen och med fräscha däck, fräsch soppa så gick det hyffsat!!! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
Jag klockade Mitsubishin och såg att den var snabb. Imponernade då den nästan var på tvären i ett par svängar . Det såg som sagt mjukare ut än jag förväntat mig, speciellt när Sjuan kom ut direkt efter...
_________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
En jättekul dag på Lunda. Alltid lika roligt att vrida runt bland Lazzatkonerna och att ljuga i kapp med gänget.
För dagen en teknisk bana som verkade gillas av de flesta. Tack Lazzat-crewet. (och ett alldeles särskilt tack till Särås för att jag fick nöta en sväng i din S2k.) |
Lika bra att skriva inlägg innan alla bilder dycker upp och tar ihjäl min uppkoppling.
Kan bara hålla med föregående inlägg, kul dag med bra arrangörer. Många som var ruskigt snabba, undrar hur långt ner på listan jag kom? Börjar bli riktigt kul nu när jag börjar bli nöjd med bilen. Bara nu inte alla dessa koner stod ivägen bara. Trodde först min 46.2 repa var en felläsning eftersom den var drygt två sekunder bättre än de andra. Men sen fick jag till två på 46.4, den ena med konträff och den andra med brorsan som passagerare och ren (tyvärr utom tävlan). Får jag bara bättre styrning och däck så ska jag börja köra riktigt fort. _________________ bmw bmwsson |
Jag lyckades med mitt mål att inte komma sist i alla fall blev bara näst sist men med extrema 145:or kanske man inte ska räkna med så mycket annat, kul har man ju hur som helst
Men tror jag ska ta och skaffa något bakhjulsdrivet eller se till att ha ett par ordentliga däck åtminstone till nästa gång man ska köra Skoj dag även om det inte var helt bra att gå ut kvällen innan även om de var utan alkohol så blev det inte mycket sömn Endel bilar var ju rätt spektakulära och se när de kördes oxo den vita 911 verkade lite väl mjuk och en hårt satsande förar och woken ja den körde på sitt eget sätt kan nog vikarirera som gräsklippare tillsammans med vetten nere vid vändningen. _________________ Thomas Tegbäck |
Kul att så många kom och körde och hjälpte till. Som vanligt tyckte jag stämningen på plats var bra och alla verkade glada. Ett speciellt tack till Malin (hon den där) som hjälpte till med tidtagningen hela dagen och dessutom sammanställde resultaten snabbt efteråt så mitt arbete hemma blev enkelt. Tyvärr saknas några namn och bilar i mina listor då de tydligen glömde ge mig anmälningslappen när de for hem...
Jag själv körde två repor med tidtagning och mäktade med 49,0 som bäst utom tävlan. När man både lagt banan och är tävlingsledare så ska man nog inte vara med och köra. Vi ses den 15/8! Resultat: _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Håller med om att det trevlig dag trots väder och en hel del väntan...
Var det månne någon mer än jag som tyckte att konorna var ovanligt "vingliga" idag... pallade knappt fartvinden Typiskt att man sätter bästa tiden (dvs utan konkontakt... ) efter tävlingen... beror det på taskiga nerver eller...? "110 saknar info..." glömde lämna lappen! _________________ Jocke Öberg |
|
Tackar för en riktig kanondag och måste säga att jag blev grymt nöjd med mitt resultat och faktiskt riktigt förvånad att min Cooper gjorde så bra ifrån sig med en sluttid på 48.6 ... Och därmed en första plats i klass två. Det här är absolut inte den sista gången jag kommer på ett sånt här arrangemang! Bugar och bockar för arrangörerna
_________________ Gunnar Frykfors |
Hade kanonkul!
Är det nu man ska komma med ursäkter för den mediokra placeringen? Nåja jag är rätt nöjd i alla fall Hämtade ju bilen i onsdags och såg det mest som ett bra tillfälle att lära sig vad som händer i olika lägen. Tex resulterar balonger bak utan fäste och blöt asfalt i en 270 graders vändning Någon som vet vem det var som fotade vid vändningen i andra omgången??? Lägger upp två bilder också: _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
tycker alla ska lägga märke till att en gammal 99 turbo är snabbare än både särås och hans proffskompanjon i deras s2000
just rub it in boys _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
Jag har börjat fundera på en bansträckning till nästa gång (15/8) för jag tycker att det kanske ska vara lite mer tanke bakom det än nåt jag ritar vid frukostbordet.
Var det någon del av banan som alla känner var bara dum? Avslutningen blev lite väl tight, men väl så viktig eftersom flera tog med sig samma kon med höger bakhjul i högersvängen mot målet. 90-gradersstarten kommer finnas kvar. En tanke jag har är att ha ett rakt slalomparti, men ha nån meter längre mellan konerna där. En raksträcka före ingången i rakslalomen från ena hållet kändes också som om det gav lite extra krydda. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Eftersnack 2004-08-01 Lazzat RS del II @lunda | 1, 2 >> 6839 besök totalt |