Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 3 besök senaste veckan (85778 totalt) |
Re:
Jag skrev min kommentar där istället. Bilen är ju såååå långsam. En BMW 123d är ju snabbare. och i så fall mer praktisk. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Snyggt kört av er båda. Ser ju inte alls svårt ut, haha
Verkar skilja en del från standard Renå kontra din super Focus, Sigge. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
Tjena! Då jag brukar åka med Henrik, men har råkat hamna i din grymma Renault detta varvet så måste jag passa på att tacka för ett par grymt roliga varv med grymt bra pilot. Och era bilar känns riktigt Trygga och bra.
Mvh Rolle _________________ Roland Wihlborg |
||||
@ Sigge, tack för den. Alltid lika lärorikt och kul att se sig själv på film.
Det var ju ett ok varv trots trafiken. @ Daniel, tack. Det är som du säger lite skillnad i mos, men det krävs mer än bara Hk för att hålla Sigges tempo. @ Rolle, varsogod och det är bara kul att träffa alla virtuella kamrater IRL. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Nu är DARTH VADER till salu!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Passa på att få en superbil som är välskött och går som en raket. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
ÄNTLIGEN VÅR!
20 grader på ringen idag på eftermiddagen, lunch ute i solen i kortärmat. Det var banne mig inte en dag försent. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Bilen har varit hos Dr Kirfel i Adenau, gapa stort och säg Aaah
![]() Behandlingen blev ny olja+filter samt flong nya bromsskivor fram och nya endless fram $$$$$ ![]() Helt redo för säsongen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Häromveckan talade jag med den firma som levererat KW chassiet till bilen.
Då min bil var en av de första Meganerna som de satt KW chassie på lät de meddela att de numer satte på hårdare framfjädrar vilket gav bättre uppförande. Då de menade att bilen skulle bli så mycket bättre så gav de mig en mkt bra deal som jag inte kunde motstå. Sagt och gjort så byttes framfjädrar från 70Nm till 90Nm. Detta i kombination med nya mer bananpassade hjulinställningar gav en klart bättre bil. Instyrning blev bättre och uppförande i hårda kompressioner som fuchsröre och karusselen blev bättre. Hämtade ut bilen den 12 juni och körde kvällskörning en 5 varv, härligt. Kvällen avslutades i mkt trevligt samkväm med lite folk från olika entreprenörer från orten. Satt och tjötade en timme med en kille från KW motorsportavdelning/teknisk support. Det var helt otroligt intressant att höra hur de jobbar och hur mycket hantverk det är att ta fram chassis. De skruvar - kör - skruvar - kör - när de är klara så har de en bil så är odramatisk, trygg och lättkörd. Det är det som jag tycker om med Ringen, alla eldsjälar som brinner för det de håller på med. PS fortfarande till salu DS _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Med denna film från sommaren så tackar jag Meganen för lång och trogen tjänst.
http://www.youtube.com/watch?v=pCntM En morgon med en Manthey 600hk GT2:a... Meganen har varit en fantastiskt trevlig erfarenhet med en SJUKT bra prestanda i förhållande till pris. Nu har bilen gått vidare till en ny ägare och den kommer med största sannolikhet att fortsätta att patrullera i Eifelgalaxen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Darth Wader is back. The car was owned by a co-op of car enthusiasts as a reserve car after Thomas, I joined co-op last year and eventually bough the car for myself. The other guys now have 991 GT3 as reserve for 991 GT3 RS and F488... things only get worse with age. Engine was swapped last year and this winter I had the KW serviced at Raeder. Back in business at the Nordschleife and this little beast is totally unbeatable in rain and great fun to drive on a dry track. This monday I was out with a fresh set of Cup2 tyres and in trafic BtG 8:06 with an optimum of 7:55 so after all these years it still seems to have all the horsepower and continues delivering great performance. The only fault in the car is the understeer and related wear on front tyres, but that is FWD construction problem and not related to the car. After 25 laps the front tyres have lost their best grip, I assume you can switch them with rear axle tyres, do additional 20 laps and then a new set of tyres is due...Sure they still can be driven but after 20 or so laps it was clear that the speed was lost and understeer became much worse. Sorry for the incorrect line in carusel, missed the line once and right away evidence in the web. http://www.tourifotos.de/galerie/album=489/datum=2016-05-16/zeitraum=12:00-13:00/foto=12-13h-IMG_1138.jpg.html _________________ Henri Österlund |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 3 besök senaste veckan (85778 totalt) |