Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1923 besök totalt |
Rallyporr på högsta nivå
http://www.scoobynet.co.uk/bbs/threa Jag får nog skriva ut lite bilder med kolfiber och ta med en packe kleenex in på hemlighuset. ![]() /J |
||
...men den vingen...man får hoppas att den är hälften så funktionell som ful - för då lär Imprezan jaga peggor i år.
![]() /J |
||
Gah jävlar va läcker. Sen gäller det bara att Solberg håller den på vägen så han kan vinna ett par rallyn. Men pedalerna såg lite putti nuttiga ut tycker jag och undra när man har tid att trycka på alla knappar som fanns det verkade vara hur många som helst.
_________________ Thomas Tegbäck |
||
Re: Rallyporr på högsta nivå
![]() Men bilderna är verkligen ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Definetivt ![]() Kan någon aerodynamiker avslöja vad fördelen är med att ha så många avgränsade fack i konstruktionen? Sidostyckena i ändarna på en vinge är till för att inte övertrycket som skapas på ovansidan skall smita runt kanten och sabba undertrycket som skapats på undersidan men den förklaringen kan inte gälla här. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Enligt de som sett vingen på nära håll är inte strävorna i samma "vinkel" heller...vilket låter som MASSIVT "drag" i mina öron?
Det måste vara någon form av stabilisering de utför - ful är den dock. Det kanske är en motvikt mot den trots allt estetiskt bättre fronten på 03:an? ![]() /J |
||
Det kan inte va så att kopplingspedalen bara används under starten på en specialsträcka, bilen har väl sekvensiell låda skulle jag tror. Så ute på sträckan behöver du bara använda bromsen... men vad vet jag ![]() ![]() |
||
Jag skulle tro att vingen har dessa "fack" för att ge lite vettig downforce även när man åker på bredden. Om det är som secretagentman säger att de har olika vinklar så kunde ju det vara för att hjälpa luften att flyta "rätt"
vad tror ni? _________________ Pontus Fyhr |
||
Andnöd!! Luft jag får ingen luft! Aj ont i magen! ![]() _________________ ![]() |
||
LOL !! ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Även om teorin med hönsuppfödning verkar kreativ, så är väl detta den sanna förklaringen. De kanske försökte slå två flugor i en smäll. ![]() om en vinge med bara två sidostycken används så fås effekten när bilen går på bredden att den projicerade längden av vingen mot luftströmmen minskas av det sidostycket som skymmer i färdriktningen. Med hjälp av facken och vinklingarna av dessa kan luften styras in bakom "skuggan från sidostycket. Hur mycket som tjänas i praktiken är väl svårt att säga, men att de använder det tyder väl på att det ger positiv effekt om det går på bredden tillräckligt mycket. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Fy faan så läcker
![]() ![]() Ska höra med Medborgarskolan och ABF om en kurs i kolfibertillverkning... ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||
Finns lite tuffa grejer på den bilen. Jag gillar kåpan bakom IC som leder ut den varma luften genom huven och skapar downforce.
Displayen till föraren är också rätt tuff. Skapligt mycke kolfiberdetaljer är det också. Bromsarna ser effektiva ut ![]() Sen är frågan om den nya modellen verkligen är snyggare än den gamla. Gillar gamla fronten i sti utförande betydligt bättre än den nya. Den nya fronten har så stora lysen. Backspeglarna var dessutom fula som stryk. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1923 besök totalt |