|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:09
Senast ändrad av Magnus Thomé, 10 Jun 2016 14:22, ändrad totalt 3 gånger
Citat: | Kort summering reglemente - Den sportsliga visionen:
CLUB: De enklaste gatbilarna på gatdäck. Mycket begränsat och med strikt vikt/HK faktor. Insteg som ska hållas rent men ändå låta folk bygga en bas inför att ta klivet upp till R-däck.
CLUB CHALLENGE: R-däck. Aningen vassare bilar från fabrik hamnar här, vi ser många sportbilar här med naturlig prestande från fabrik pressas av Japanska turbobilar med "BPU" = Basic Performance Upgrade. Flera nyheter i att FWD/RWD-bilar får lite mer fördelar kontra 4WD utan att skapa för många klasser.
PRO STREET: "Superbils-klassen". Vi har sett behovet från hur Svensk tuning av bilar sett ut senaste åren, bilar med max ca 550HK som får ett reglemente precis lagom att börja tävla på hög nivå ihop med det bästa t.ex. Porsche, Corvette mm. erbjuder färdigtrimmat från fabrik. Behåller starkt identiteten hos en gatbil, men tillåter mera trim och motorkombinationer. Även fler lättningar och generösare aero-lösningar tillåts.
PRO: Obegränsad effekt och Skandinaviens värsta "gatbilar" som fortfarande behållt det mesta av sin grund i kaross från fabrik. R-däck och därmed "kunga-klass" för Time Attack på R-däck.
UNLIMITED: Slicks. Få saker som ej är tillåtna bortsett från karossbil. Även professionella förare får delta här.
Kompletta reglemenetet hittar du här www.timeattacknu.se/rulebook
|
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:09
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:10
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:10
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:10
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 13:15
Hmmm... undrar vad jag körde på för tider på Kullen med Fiestan (på vanlig trackday)  Jag hade nog inte kommit sist i Club iaf. Man kanske skulle...
Sen måste jag säga att Puppans och Richards kamp är både underhållande  och imponerande!
_________________  Magnus Thomé
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42271

Forumägare
Trådstartare

10 Jun 2016 14:10
_________________  Magnus Thomé
|
Erik Nilsson
Köping
Här sen Jun 2014
Inlägg: 328

10 Jun 2016 19:12
Ska bli kul att följa denna säsong
Vore kul att testa också, men det har man varken bil duglig för eller är chaufför nog. Bilen går ju hyffsat lätt att åtgärda förvisso :P
_________________ / Erik Nilsson
Körde en Impreza WRX STi PSE
Drömmer nu om en supersjua istället.
|
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 613

10 Jun 2016 20:55
Imponerande tider i pro. Hur breda däck kör ni med?
_________________ Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51
BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
|
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701

10 Jun 2016 23:28
Skulle vilja påstå att dom flesta (iaf dom snabbaste) åker på minst 295or
_________________ Per Lindqvist
ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
|
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3489

10 Jun 2016 23:38
Fredin skrev: | Imponerande tider i pro. Hur breda däck kör ni med? |
Top 4 i Pro åker 295/30-18 Hankook TD Z221 (Soft C7).
_________________ /Peter Wärhner
Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
|
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4376

11 Jun 2016 13:38
Chefen skrev: | Skulle vilja påstå att dom flesta (iaf dom snabbaste) åker på minst 295or |
Tyvärr finns inte hankook bredare än 295
Min 53 blankt sattes fö på förra årets däck så de håller rätt bra.
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
|
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 899

11 Jun 2016 22:55
Kollar man plats 9 i Club ch - Pro S - Pro så skiljer den inte speciellt mycket!
_________________ Mumba Svensson
Instagram: EvoSupra21
|
Miraculix
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 58

12 Jun 2016 08:10
Kul tråd, jag gör min debut i club i år
Alla är supertaggade inför Mantorp 9 Juli
_________________ Thomas Hammarström
|
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3489

12 Jun 2016 11:06
Anton-Dekorteknik skrev: | Kollar man plats 9 i Club ch - Pro S - Pro så skiljer den inte speciellt mycket! |
Kinnekulle är som du vet en mkt teknisk bana utan längre raksträckor och normalt inte speciellt fördelaktig för bilar med mkt effekt
Sedan vet jag inte om plats 9 är speciellt representativt för hastigheten i respektive klass, menar att spannet på snabbast och långsammast varvtider varierar ju lite mellan klasserna även om det verkar blivit betydligt tätare de sedan förra säsongen vilket är kul och i vissa klasser är det sjukt tight i top 6 trots väldigt olika bilar både med drivning, motorplacering, med eller utan överladdning etc.
_________________ /Peter Wärhner
Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
|
|