Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringenreise i Juli
2 besök senaste veckan (2077 totalt)
Pacmania
Oslo Norge
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Hei,

Har fått med meg kjæresten på tur til tyskland i Juli. Når man forst er i tyskland så har jeg fått godkjent en tur innom ringen for å få noen runder med M3en

Kjæresten er ikke spesielt bil interessert. Hvilke andre muligheter finnes av turist attraksjoner i nærheten av Ringen som er anpasset kvinner?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Ta en tur genom moseldalen och lägg ett par dagar där med henne. Massor av vackert och möjlighet till trevliga stunder med frugan. Bo på lite olika ställen, ät gott och ha det mysigt.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Pacmania
Oslo Norge
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Takk for innspill. Det blir noen dager i moseldalen :-)

Hva er regelene i forhold til å filme når man kjorer på Ringen? Tenkte å montere en holder til mobiltelefonen for å bruke den som GPS underveis nedover i tyskland. Da er det jo mulig å filme for å skape noen minner når man får en runde eller to på ringen.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Normalt sett inga problem med kamera inuti bilen.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Det verkar finnas ngn slags.. mellan-raderna-regel mot kameror men jag har aldrig stoppats. Har t.o.m hört vakterna reagera på en stor kamera i min bakruta men det gick bra det med.

4CLE299
Malmö
Här sen Mar 2015

Jag TROR att kameraregeln är borttagen och det är bara kameror på bilens utsida som stoppas. En mobil rimligt placerad i rutan med en vettig hållare är inga problem alls.

Oslo Norge
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Tack!

Da får jeg forsoke å få tak i en sugekopp til å montere mobiltelefonen på

4CLE299
Malmö
Här sen Mar 2015

Till iPhone 4 och 5 har Garmin en kanonbra, mobilen sitter som berget! Inte tillgänglig till sexan vad jag vet dock.

Älvsjö
Här sen Okt 2012

Regeln att det är förbjudet att filma, fota etc finns kvar i "driving regulations" dokumentet. Efterlevnaden verkar det dock vara lite sisådär med. Blev nu i Maj stoppad när jag hade kameran fäst på hjälmen och det var dessutom en av vakterna som stod vid kuren som kom farande, inte han vid porten. Men oftast går det :-)

Ringenreise i Juli
2 besök senaste veckan (2077 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande