Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 52, 53, 54   >>
5 besök senaste veckan (511370 totalt)
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1174



Re:

Christian Hedblom skrev:
Mycket att leva upp till nu..




Om du kör och fixar inställningarna på bilen lika bra som du svetsar så är väl den där vindrutestreamern inget problem...

_________________
A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g

Mazda MX-5 NBFL
AC Cobra 427 S/C Replica

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1910



Re:

clausm"[quote="Christian Hedblom skrev:
K_1_M skrev:
Andreas (57 Motorsport), hans R8:a har ju Suvi bur monterad... Kolla hur dom löst det.
Den står iofs i garaget, men jag har inte kollat så noga tyvärr...



"only the bonding of the reinforcement plate is permitted" = plåten måste bondes/limmas til chassis, du får INTE svetse på non-steel bodyshells, da du kompromitterer styrken.

For at montere reinforcement plates må man anvende "industrial strength" glue - samme typ som t.ex Lotus Elise Chassis er bonded med. Det giver bra kontakt på et stort yta - mycket bättre end vad er möjligt med bultar/nuttar.


Nej, du översätter tyvärr fel.
'Only the bonding of the reinforcment plate is permitted', står det.
Det betyder 'endast bindandet av förstärkningsplattan är tillåten'...... (att svetsa, eftersom de pratade om svets i förra meningen och detta hänvisar till det)

_________________
Patrick Wetterskog

Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Re:

Klingan75 skrev:

Om du kör och fixar inställningarna på bilen lika bra som du svetsar så är väl den där vindrutestreamern inget problem...



Fixa inställningar på bilen går väl att ordna, frågan är om jag kan ratta...

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19049



Re:

Kadett4wd skrev:
clausm"[quote="Christian Hedblom skrev:
K_1_M skrev:
Andreas (57 Motorsport), hans R8:a har ju Suvi bur monterad... Kolla hur dom löst det.
Den står iofs i garaget, men jag har inte kollat så noga tyvärr...



"only the bonding of the reinforcement plate is permitted" = plåten måste bondes/limmas til chassis, du får INTE svetse på non-steel bodyshells, da du kompromitterer styrken.

For at montere reinforcement plates må man anvende "industrial strength" glue - samme typ som t.ex Lotus Elise Chassis er bonded med. Det giver bra kontakt på et stort yta - mycket bättre end vad er möjligt med bultar/nuttar.


Nej, du översätter tyvärr fel.
'Only the bonding of the reinforcment plate is permitted', står det.
Det betyder 'endast bindandet av förstärkningsplattan är tillåten'...... (att svetsa, eftersom de pratade om svets i förra meningen och detta hänvisar till det)


Samma mening till och med.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Ännu fler delar har trillat in...
Komplett dörr: 7,5kg



_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Passar gjorde de också!





_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 886



Denne bil er jo et ægte samlesæt for voksne str.1-1 stumper fra hele verden, men den bliver super fed.........

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Skyline R33 GTST
e46 Cabrio
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Ja det blir ett hopplock av delar från hela världen. Hade budgeten varit större kunde man ju köpt allt på ett ställe men nu är det inte så..
Vill tro att farten redan sitter inpräntade i de delar som varit i bruk tidigare

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Fick äntligen en stund i garaget igår. Har ritat och fått delar utskurna till min justerbara mall som jag använder för att få fram huvudbågens form och mått. Lite tungrott att justera in själv men det gick till slut.
Nu ska måtten in i datorn sen är det bara att bocka






Tyckte även att dörrgångjärnen såg onödigt tunga ut så jag skruvade bort de delarna som satt på karossen och vägde dem. Lättningen måste göras innan framåtsträvorna kommer på plats då bultarna till gångjärnen skyms av dessa. Räknar kallt med att halvera vikten på gångjärnen. Det här är från ena sidan...




_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 728



Lätt gångjärn



Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 272



Wow, jag är imponerad av din justerbara mall!
Har du en styrd rörbockmaskin också?

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Nej kör med vanlig manuell.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Som sagt, halvering av vikten är möjligt..




_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007
Inlägg: 279



Kör de "riktiga" med originalgångjärnen? Vill minnas att jag sett dem byta hela dörren + gångjärn under något race, så de måste ju löst bultåtkomsten på något bra sätt.

_________________
Mikael Svantesson
"Busbil": Nissan 200SX S13 -92
Bruksräser: Subaru Levorg -18
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Yes, GT3-bilarna har samma gångjärn. Det går väldigt smidigt att skruva på och av en dörr, det är bara en skruv att lossa sen häktar man bara av dörren.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007
Inlägg: 279



Men då borde det väl gå att få av gångjärnen även efter att du bränt dit dörrstävorna? Eller kommer du ha annan lösning på dem?

EDIT: Ah, läste inte tillräckligt bra, du sa bara "dörren".

Jag har dock svårt att tänka mig att de inte skulle kunna byta även gångjärnen på GT3-bilarna, de lär ju kunna stukas och behöva bytas ut.

_________________
Mikael Svantesson
"Busbil": Nissan 200SX S13 -92
Bruksräser: Subaru Levorg -18
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Jag skulle tro att aluminiumprofilen gångjärnen sitter skruvade i ger sig före själva gångjärnet, så biffiga är de. Och när det händer då har man lite annat att reparera också. Det är inget man ger sig på att rikta i depån.
Det sitter skruvat innifrån och skruven skyms av benet på framåtsträvan.
Men vi får hoppas att jag inte torskar i så pass hårt att jag ska behöva byta dörrgångjärnen!

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Hittade ytterligare 0,1kg per sida på gångjärnen. Så från 2,2kg till 0,9kg totalt, alla kilon som man får bort räknas i slutändan.

Har börjat på buren med, huvudbågen är bockad och klart samt på plats. Har bockat båda framåtsträvorna också, nästa helg ska jag notcha in dem sen fortsätta med resterande rör.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Vi på CYAN Racing behöver en person till Fab.shopen.

Personen ska kunna tyda ritning och tillverka delar därefter.
Kapning, bockning, borrning, svarvning och fräsning förekommer.
Svetskunskaper är meriterande men ej ett krav.
Stort fokus ligger på hög ambition och noggrannhet.

Arbetstid är dagtid 07-16, mån-fre.
Våra lokaler ligger i Västra Frölunda.

Tror att du har vad som krävs??
Skicka då CV och info om dig till:

jobs@cyanracing.com

Med vänlig hälsning,

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1821



Re:

Christian Hedblom skrev:
Vi på CYAN Racing behöver en person till Fab.shopen.

Personen ska kunna tyda ritning och tillverka delar därefter.
Kapning, bockning, borrning, svarvning och fräsning förekommer.
Svetskunskaper är meriterande men ej ett krav.
Stort fokus ligger på hög ambition och noggrannhet.

Arbetstid är dagtid 07-16, mån-fre.
Våra lokaler ligger i Västra Frölunda.

Tror att du har vad som krävs??
Skicka då CV och info om dig till:

jobs@cyanracing.com

Med vänlig hälsning,


Fränt thumbs up

_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1826


Trådstartare
Har fått in ett par rör nu, ett par dagar till i garaget så..! Synd att det blir så sällan, därav det långsamma tempot..













_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 52, 53, 54   >>
5 besök senaste veckan (511370 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande