Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 52, 53, 54 >> 5 besök senaste veckan (511370 totalt) |
Re:
Om du kör och fixar inställningarna på bilen lika bra som du svetsar så är väl den där vindrutestreamern inget problem... ![]() ![]() _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||||
Re:
Nej, du översätter tyvärr fel. 'Only the bonding of the reinforcment plate is permitted', står det. Det betyder 'endast bindandet av förstärkningsplattan är tillåten'...... (att svetsa, eftersom de pratade om svets i förra meningen och detta hänvisar till det) _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||
Re:
Fixa inställningar på bilen går väl att ordna, frågan är om jag kan ratta... ![]() |
||||||
Re:
Samma mening till och med. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
||||||
|
||||||
Denne bil er jo et ægte samlesæt for voksne str.1-1
![]() _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Skyline R33 GTST e46 Cabrio |
||||||
Ja det blir ett hopplock av delar från hela världen. Hade budgeten varit större kunde man ju köpt allt på ett ställe men nu är det inte så..
Vill tro att farten redan sitter inpräntade i de delar som varit i bruk tidigare ![]() |
||||||
Fick äntligen en stund i garaget igår. Har ritat och fått delar utskurna till min justerbara mall som jag använder för att få fram huvudbågens form och mått. Lite tungrott att justera in själv men det gick till slut.
Nu ska måtten in i datorn sen är det bara att bocka ![]() ![]() Tyckte även att dörrgångjärnen såg onödigt tunga ut så jag skruvade bort de delarna som satt på karossen och vägde dem. Lättningen måste göras innan framåtsträvorna kommer på plats då bultarna till gångjärnen skyms av dessa. Räknar kallt med att halvera vikten på gångjärnen. Det här är från ena sidan... ![]() |
||||||
|
||||||
|
||||||
Kör de "riktiga" med originalgångjärnen? Vill minnas att jag sett dem byta hela dörren + gångjärn under något race, så de måste ju löst bultåtkomsten på något bra sätt.
![]() _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
Yes, GT3-bilarna har samma gångjärn. Det går väldigt smidigt att skruva på och av en dörr, det är bara en skruv att lossa sen häktar man bara av dörren.
|
||||||
Men då borde det väl gå att få av gångjärnen även efter att du bränt dit dörrstävorna? Eller kommer du ha annan lösning på dem?
EDIT: Ah, läste inte tillräckligt bra, du sa bara "dörren". ![]() Jag har dock svårt att tänka mig att de inte skulle kunna byta även gångjärnen på GT3-bilarna, de lär ju kunna stukas och behöva bytas ut. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
Jag skulle tro att aluminiumprofilen gångjärnen sitter skruvade i ger sig före själva gångjärnet, så biffiga är de. Och när det händer då har man lite annat att reparera också. Det är inget man ger sig på att rikta i depån.
Det sitter skruvat innifrån och skruven skyms av benet på framåtsträvan. Men vi får hoppas att jag inte torskar i så pass hårt att jag ska behöva byta dörrgångjärnen! ![]() |
||||||
Hittade ytterligare 0,1kg per sida på gångjärnen. Så från 2,2kg till 0,9kg totalt, alla kilon som man får bort räknas i slutändan.
Har börjat på buren med, huvudbågen är bockad och klart samt på plats. Har bockat båda framåtsträvorna också, nästa helg ska jag notcha in dem sen fortsätta med resterande rör. |
||||||
Vi på CYAN Racing behöver en person till Fab.shopen.
Personen ska kunna tyda ritning och tillverka delar därefter. Kapning, bockning, borrning, svarvning och fräsning förekommer. Svetskunskaper är meriterande men ej ett krav. Stort fokus ligger på hög ambition och noggrannhet. Arbetstid är dagtid 07-16, mån-fre. Våra lokaler ligger i Västra Frölunda. Tror att du har vad som krävs?? Skicka då CV och info om dig till: jobs@cyanracing.com Med vänlig hälsning, |
||||||
Re:
Fränt ![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Har fått in ett par rör nu, ett par dagar till i garaget så..! Synd att det blir så sällan, därav det långsamma tempot..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 52, 53, 54 >> 5 besök senaste veckan (511370 totalt) |