| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Under 95dB med V8 TwinTurbo
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (7007 totalt) |
|
Re:
Att dra ihop rören med ett x rör gör ingen skillnad för motoreffekten på en turbomotor, däremot stor skillnad för ljudnivån. Blir ett jämnt ljud då en cylinder öppnar sin avgasventil var 90 vevvinkelgrad om man kopplar ihop bankarna. Istället för att ha två separerade rör från varje cylinderbank som har en cylinder med 90 grader, två med 180 grader och en med 270 grader. Den odjämna avgasventilöppningen skapar ett lågfrekvent ljud som brukar kallas för v8 muller, detta är svårt att dämpa bort utan stor dämparvolym, även på en turbomotor. _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||
|
Re:
Tack för informationen! X-rör låter som något jag vill ha då. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Re:
Har du något gott tips på vart filtrerna ska sitta? Har tanke på att byta ut lamporna mot runda diton som ger plats så dubbelkonisktfilter attt husera brevid. Dvs får in kallluft rakt framifrån. Tror du det är ett bättre alternativ? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Under 95dB med V8 TwinTurbo
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (7007 totalt) |
