Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4376 besök totalt |
BMW Z4 M Coupé - 2007
Hej. Tänkte bara dela med mig av min bil. Per ska inte behöva känna sig ensam med sin blåa Zäta här ![]() Dessvärre är min mest finåkarbil men den ska användas flitigt på små roliga vägar ![]() Jag har kört M bilar i ett X antal år men Zätan är den roligaste jag haft, har faktiskt haft en tidigare också. www.garaget.org/philly Köpte bilen i Februari så klistrar in vad som hänt sen dess. Ursäkta alla bilder ![]() Hej. Då var det dags för en ny tråd ![]() Årets projekt 1 av 38 stycken svensksålda Z4 M Coupéer. En extremt ovanlig bil 2007 3587 mil Safirsvart Svart skinn Kolfiberstruktur på inredningen Planen är att få den i mint skick så förvänta er inget sönderstylat objekt utan det kommer uppdateras med bilder och info under resans gång. Kan bjuda på följande ![]() ![]() ![]() X3 knappar ![]() Stubby ![]() ![]() Jag har även beställt instegslisten till passagerarsidan, nya pedaler, fotstöd och plasten i bagaget som har blivit skavd. Nästa vecka ska fronten och sidokjolarna lackas om. En ordentlig polering och vaxning. Jag har även beställt H&R fjädrar Bilvård från Pingens och olja från Oljemagasinet ![]() Köpte en uppsättning pedaler till Ena uppsättnigen ska lackas svarta ![]() Supersprint Race beställt ![]() Lite nya dealer som trillade in idag ![]() ![]() ![]() Köpte fel, hoppas jag kan skicka tillbaka haha ![]() ![]() Saknade pluggen som sitter bakom det inte dörrhandtaget ![]() Sist men inte minst. Instegslisten på passagerarsidan ![]() Här händer det grejer. Alla delar beställda Samtidigt så lackas kjolarna, fronten och plasten på ratten som flagnat. Den har även polerats och vaxats ![]() ![]() Hämtade lite nya delar Oljefilter, sista kåpan till bagaget och lock till fjädertornen från en M3 E46 ![]() ![]() Lite blandade delar ![]() Leverans från Schmiedmann. Tack Viktor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ursäkta iphonebilderna men nu är den hemma. SÅÅÅ NÖJD!!! Tack Tobbe och Kim på Bilpedanten! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Före/Efter ![]() Dags för hjulinställning och nya bromsbelägg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dagens projekt Måla OK ![]() ![]() ![]() ![]() Lite bilder på min och Moedare's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Inte den roligaste uppdateringen, men ack så viktig ![]() Kommer fler uppdateringar i slutet på veckan eller början på nästa. ![]() _________________ Filip Johansson |
||||||||||
Du har hittat hit med, kul!
Väldans stora bilder det blev men de är ju väldans tjusiga med. ![]() |
||||||||||
Re:
tack ![]() Ursäkta de gigantiska bilderna, blir inte så på något annat forum? Nja, blir mest att glida och piska småländska småvägar _________________ Filip Johansson |
||||||||||
Re:
Dr Sadness undrar i så fall vad den gör i "Våra race- och banåkarbilar"? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||
Re:
+1 ![]() Ladda upp bilderna på rejsas server istället (som vi vill att man gör) så slipper vi problemet med jättebilderna... https://rejsa.nu/forum/_upload3.php ![]() |
||||||||||
Re:
Det är ju fortfarande en racerbil men stör sig folk på det så får väl en Moderator flytta/radera tråden. _________________ Filip Johansson |
||||||||||
Re:
Måste börja med att säga att jag gillar bilen och entusiasmen! En racerbil är väl ändå en bil som har använts i tävlingar? Allt annat är antingen en banåkabil (för banträffar/slalom) eller en sportigare bruksholk. Har du bara ambitionen att förfina väghållning för lite roligare småvägsåka så känns det tveksamt för detta forumet. Det här står som en del i det du skall ha läst innan du la upp bilen här och det känns som att det bryter mot det lite:
Se till att komma iväg på en banträff (eller skriv åtminstone att det är ambitionen ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
4376 besök totalt |