Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Gatlola
1, 2   >>
5270 besök totalt
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19326


Trådstartare
Gatlola

Titta vad jag hittade bredvid operahuset i kungliga huvudstaden.
Ett riktigt snyggt hembygge! Mycket mer rejs kan det knappast bli.




_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908




thumbs up
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Tycker den ser ut att sakna något
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19326


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
Tycker den ser ut att sakna något


En sån kanske (v8:a)?


_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Andrew Petrykowski skrev:
Tycker den ser ut att sakna något


Nummerskylt? Märken efter armco?
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Hjälp!
Kan inte bestämma mig om jag vill ha en replika på GT40 eller T70.

T70 är råare racersportvagn, GT40 mera klassiskt GT-stuk på. vilken är läckrast?

Däremot vet jag hur jag skulle motverka den alltför tydliga "ny-replica-looken".
Fälgarna ska ha ett mera tidstypiskt fälgcentrum och vara svart eller mörkgrå lackade.
Vita cirklar på front och dörrar med lämpligt startnr. På en gul Lola hade jag haft svårt att låta bli Bonniers röd/vita stripe stvärs över bilen. Några tidstypiska små sponsordekaler typ, Firestone, autolite, BP etc hade passat bra här o där diskret placerade. Några besiktningsmärken från Ringen, Monza och Spa säsongen 68-69 hade också passat in, liksom en kromad huvudströmbrytare (röda i plast är usch!)
Sedan hade lite lagom rejs-patina suttigt fint på anrättningen.
Såg på Velodromloppet, att det finns kopior på Mc Queens jacka från filmen Le Mans att köpa.
Den skulle givetvis bäras av föraren...

För den som vill hjälpa mig avgöra om Ford eller Lola (Lola skapade f.ö, även GT40) som är läckrast kommer två bilder (tyvärr inte tidstypiska, men godkända åk ändå)
Det är gott om tid att bestämma sig, så länge man envisas med att åka racing, växer inte plånboken tillräckligt...




_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Köp bägge thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Köpa bägge?
Tänk om jag msåte sälja två-taktarna då
Plågsamt att gilla bilar utanför budgetramen...

F.ö. en korrigering av mitt påstående om fälgcentrum på Lolan.
De är nog vid närmare studium rätt tidstypiska, (bara färgen som är åt h-e) då jag nog tror
att det ska vara replikor på BRM fälgarna som var populära på GT-bilarna slutet 60 tal - början 70 tal.
Hailbrand som jag kanske tycker är ännu mer klassiska, vet jag inte om de är "rätt" på just T70?
På GT40 sitter de däremot som en smäck.... thumbs up
Av någon anledning kan jag på en GT40 acceptera orange centrum (om karossen är ljusblå vill säga...)

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5904



En till Gt-40

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 369



Fast den Spydern är kanske läckrare?



_________________

/LOLA-Christian
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Christian Carlsson skrev:
Fast den Spydern är kanske läckrare?




Såg att även T70 spydern finns som Kit-car i England...

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Wooohoo! Så läcker den är!

Bosse L: GT40, GT40, GT40! *skutta upp och ner på stolen och klappa händerna*

_________________
Mattias Widar
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Widar skrev:
Wooohoo! Så läcker den är!

Bosse L: GT40, GT40, GT40! *skutta upp och ner på stolen och klappa händerna*


Håller med, när jag smakar och funderar på T70 och GT40 vinner den senare i längden tror jag!
T70 är visserligen burtalare och mera pure racing. Men GT40 känns ännu mera classic och representerar en
härlig period i GT-racingen, just i brytningen mellan klassisk GT-bil och de hårigare sportvagnsprotyperna.

En GT40 replica tror jag också har sina praktiska fördelar på gatan, jämfört med den extremare T70.
(om jag någon gång kommer till skott är det i första hand som gatbil med autentiskt klassisk Le Mans stuk jag tänker mig den....)

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Man får inte vara för lång bara. Jag mäter 191 cm och jag kommer (deprimernade nog) helt enkelt inte ner i en GT40. Och det är inte bara benlängd. Det är fötter, ryggen, ALLT. Jag testade en med Guerney-bubblan men det hjälpte inte det heller >

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13355



7-11 skrev:
Man får inte vara för lång bara. Jag mäter 191 cm och jag kommer (deprimernade nog) helt enkelt inte ner i en GT40. Och det är inte bara benlängd. Det är fötter, ryggen, ALLT. Jag testade en med Guerney-bubblan men det hjälpte inte det heller >


tack, där krossades mina drömmar om en GT40.. Hur lågt satt stolen och hur mycket stoppning var det i den?

mvh
anders - 200 cm
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Anders Jeppsson skrev:
7-11 skrev:
Man får inte vara för lång bara. Jag mäter 191 cm och jag kommer (deprimernade nog) helt enkelt inte ner i en GT40. Och det är inte bara benlängd. Det är fötter, ryggen, ALLT. Jag testade en med Guerney-bubblan men det hjälpte inte det heller >


tack, där krossades mina drömmar om en GT40.. Hur lågt satt stolen och hur mycket stoppning var det i den?

mvh
anders - 200 cm


Det var i stort sett ingen stoppning och sätet satt monterat i bakkant av kupén. Vi pratar centimeter av justermån. Och jag fick klaustorifobi på 30 sek... Jag diskuterade med ägaren och vi kom fram till att jag hade behövt bygga om golvet för att sänka stolen och därmed minska markfrigången. Prova själv om du får chansen men som sagt, jag har testat två stycken med lika deppigt resultat...

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4636



Hejsan, kan bara hålla med otroligt läckra.
Kolla in siten för bra jackor till coola Le Mans bilar.
http://www.grandprix-jackets.com

MVh Jens


Bosse L skrev:
Hjälp!
Kan inte bestämma mig om jag vill ha en replika på GT40 eller T70.

T70 är råare racersportvagn, GT40 mera klassiskt GT-stuk på. vilken är läckrast?

Däremot vet jag hur jag skulle motverka den alltför tydliga "ny-replica-looken".
Fälgarna ska ha ett mera tidstypiskt fälgcentrum och vara svart eller mörkgrå lackade.
Vita cirklar på front och dörrar med lämpligt startnr. På en gul Lola hade jag haft svårt att låta bli Bonniers röd/vita stripe stvärs över bilen. Några tidstypiska små sponsordekaler typ, Firestone, autolite, BP etc hade passat bra här o där diskret placerade. Några besiktningsmärken från Ringen, Monza och Spa säsongen 68-69 hade också passat in, liksom en kromad huvudströmbrytare (röda i plast är usch!)
Sedan hade lite lagom rejs-patina suttigt fint på anrättningen.
Såg på Velodromloppet, att det finns kopior på Mc Queens jacka från filmen Le Mans att köpa.
Den skulle givetvis bäras av föraren...

För den som vill hjälpa mig avgöra om Ford eller Lola (Lola skapade f.ö, även GT40) som är läckrast kommer två bilder (tyvärr inte tidstypiska, men godkända åk ändå)
Det är gott om tid att bestämma sig, så länge man envisas med att åka racing, växer inte plånboken tillräckligt...




_________________
Jens Lanvin
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Ingen gat-Lola kanke, men ändå....
Lät rätt vackert vid fullgas acc ur bandepån!
fick intrycket att det var äkta vara.
Min begränsade kunskap säger mig att det är senare version, än de som stått förebild för
Kit-kar replikorna (front, skärmar m.m.)
Någon som kan mera om dessa? Lola-Christian?

Hoppas ni ursäktar att den röda madonnan visar rumpan på en av bilderna...








_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

När jag åkte till Knutstorp i helgen så såg jag en Lola (racebil) på släp på vägen.
Jag har aldrig sett en sådan bil förut men nu när jag ser dessa bilder så förstår jag vad det var jag såg. thumbs up

Bilen jag såg var röd förresten.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Anton Lillsund skrev:
När jag åkte till Knutstorp i helgen så såg jag en Lola (racebil) på släp på vägen.
Jag har aldrig sett en sådan bil förut men nu när jag ser dessa bilder så förstår jag vad det var jag såg. thumbs up

Bilen jag såg var röd förresten.


Låter som Sören Tryggs snabba T70 replika, som går i spvm.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bosse L skrev:
Anton Lillsund skrev:
När jag åkte till Knutstorp i helgen så såg jag en Lola (racebil) på släp på vägen.
Jag har aldrig sett en sådan bil förut men nu när jag ser dessa bilder så förstår jag vad det var jag såg. thumbs up

Bilen jag såg var röd förresten.


Låter som Sören Tryggs snabba T70 replika, som går i spvm.


Det kanske det var. Finns det någon bild på den någonstans?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Bilder o videos
Gatlola
1, 2   >>
5270 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande