Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8 besök senaste veckan (64126 totalt) |
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
Re:
Tack, har en förkärlek till V6:or ![]() Exakt min tanke, hela motorn kommer hamna hamna bakom framvagnsbalken ![]() _________________ Marcus "MackE" Söderström Kör: Ascona A -75 med Opel V6 |
||
Tjenare alla rejsa vänner, nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade här, men inte legat på latsidan förde
![]() Jag har gått och funderat på det här en längre tid nu och jag lyckas inte lösa det så nu behöver jag er expertis. Mina nya motorfästen sitter svetsade direkt i rambenen nu och jag undrar om min konstruktion håller eller om det behöver förstärkas på något sätt. ![]() ![]() ![]() ![]() Så upp med alla ide:er och förslag ![]() Tycker det skulle vara så jobbigt om jag tappade motorn när jag ska köpa glass i sommar ![]() _________________ Marcus "MackE" Söderström Kör: Ascona A -75 med Opel V6 |
||
Nu har du ju redan gjort klart fästena på både motorn och karossen, men jag skulle nog ha gjort lite annorlunda.
Tänk en vanlig länkarmsbussning som sitter mellan två öron på rambenet, en hylsa runt bussningen och ett rör från hylsan till en platta på motorn. Välj nån bussning som har solitt gummi så blir det stumt och bra. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Re:
Jag har sett båda typerna av upphängning, tanken var att det skulle efterlikna original upphängning där motorn vilar på kuddar. Men då måste jag ställa frågan, vad blir skillnaden på lastfördelningen, om jag hänger motorn i en bussning med två öron blir inte ytan som öronen sitter på i rambenet mindre vilket borde ( rätta mig om jag har fel ) ge högre vikt på svetsarna? Jämfört med nu då jag har en stor platta som täcker 95% av rambenet horisontalt och en triangulering under det. _________________ Marcus "MackE" Söderström Kör: Ascona A -75 med Opel V6 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8 besök senaste veckan (64126 totalt) |