Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
994 besök totalt |
KÖPES: Remote oljefilterfäste
Gärna för Cheva, men det mesta kan vara av intresse. Behöver inte ett helt kit, det räcker med själva aluklumpen som håller oljefiltret. ![]() allt av intresse, PMa vad du har liggandes. ![]() Sån här alltså; ![]() |
||||
_________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Kan den här duga? Säkerligen USA-inspirerad, då den suttit på min USA-importerade Datsun
![]() ![]() Den gängade "rörstumpen" för att fästa oljefiltret i aluklumpen saknas.... möjligt att den kanske finns någon annanstans, men det är nog inte att räkna med. _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
||||
Re: filterkit.
Dubbel hållare går bort ![]() Även om det plötsligt blev lockande att köra grov- och finfiltrering... ![]() Här fanns ju lite grejor liggandes i gömmorna! ![]() ![]() Tjineserna kan visst tillverka sånt där också ser jag. ![]()
Klarar den oljefilter med 80mm ytterdiameter och finns det tillräckligt med gods i mitten för att gänga upp för ett M22-rör istället för det som satt där tidigare? Borde alltså vara typ 26-28mm gods i mitten för att det ska funka...
Den vänstra biten är den jag behöver i så fall. Frågorna är samma där som ovan. |
||||
Bombar på med bilder
![]() ![]() ![]() ![]() Ser ut att motsvara dina önskemål om mått. Yttermåttet som inte syns så tydligt är 89mm _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
||||
![]() |
KÖPES
![]() |
994 besök totalt |